keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Instagram'da Başarılı Reklam hazırlamak mümkün müdür? Bunu yaparak hem satışlarınızı hem de marka bilinirliğini artırmak artık mümkündür. Sosyal medya, günlük yaşantımız içerisinde kendisine kocaman yer bulan bir olgu. Öyle ki neredeyse bizimle birlikte soluk alıp veren bir canlı. Hayatımızın tam ortasında bu kadar geniş bir alana yayılan Instagram ise bu canlının adeta kalbi. Hal böyle olunca, Instagram yalnızca fotoğraf ve video paylaşımları yaptığımız bir platform olmakla yetinmiyor. Instagram, son zamanlarda büyük-küçük tüm marka ve şirketlerin ticari ilişkileri ve pazarlama teknikleri arasında sağlam bir yer ediniyor. Ayrıca kullanıcılarına reklam kampanyası yürütme fırsatı sunarak hedef kitlesine ulaşabilme olanağı tanıyor. Peki, Instagram reklam kampanyaları nasıl yapılır? Başarılı bir Instagram reklam kampanyası yürütmek için hangi adımlar izlenmeli? İşte aradığınız cevaplar!
Instagram'da Başarılı Reklam İçin İlk Adım: Instagram Reklam Hesabı Açma
Instagram reklam verme konusunda kararlıysanız, öncelikle bunun için doğru adımları özenle takip etmelisiniz. Aksi halde, attığınız adımların sonucu sizi hüsrana uğratabilir. Endişe etmeyin, bloğumuzun sonuna geldiğinizde tüm adımları tamamlamak için kendinizi gerekli donanıma sahip hissedeceksiniz. Bundan dolayı, hemen harekete geçmeden yavaş yavaş ilerlemeye özen gösterebilirsiniz. Sizin için Instagram reklam hesabı açma ve daha sonra yapmanız gerekenleri maddeler halinde sıraladık. Geriye dönüp bakmak serbest, rahat olabilirsiniz!
- Instagram işletme hesabına geçiş yapın ya da yeni bir işletme hesabı oluşturun.
- Facebook Business Manager hesabı edinin ve reklam hesabınızda oturum açın.
- +Oluştur sekmesine tıklayarak başlayın.
- Reklam verme hedeflerinizi seçin ve devam edin.
- Reklam seti adını girin.
- Trafik kısmından size uygun alanı seçin.
- Hedef kitlenizi belirleyin.
- Reklam alanlarını işaretleyin.
- Reklam Yayını İçin Optimizasyonunu seçin ve devam tuşuna basın.
- Reklam alanı adını girin.
- Facebook ve Instagram sayfanızı işaretleyin.
- Reklam formatını seçin.
- Görsel veya görselleri belirleyin.
- Metin, açıklama, başlık ve url'leri yazın.
- Onayla butonuna basın.
Müşteri Odaklı Olun: Instagram Reklam Hedef Kitle Planlaması
Instagram'da başarılı reklam için hedef kitle planlaması yapmak, başarılı bir reklam kampanyası oluşturmada son derece mühimdir. Bunun için öncelikle kime seslendiğinizi bilmelisiniz. Ürünleriniz veya hizmetleriniz hangi yaş gruplarına hitap ediyor, bu kişiler nerede yaşıyorlar, medeni durumları ne, ilgi alanları neler ve cinsiyeti ne gibi sorulara cevap vermeniz gerekmektedir. Sizinle ilgilenecek kişilerin profilini doğru ayarlamanız, reklamınızın nokta atışı kullanıcılara ulaşmasını sağlamaktadır. Dolayısıyla, hedef kitlenizi belirleme sürecine özen göstermeyi ihmal etmemeniz gerekmektedir.
Instagram'da Başarılı Reklam Yaparken Zarara Uğramayın: Instagram Reklam Bütçesi Ayarlama
Gün içerisinde ne kadar gösterim almak istiyorsunuz? Bu sorunun cevabı Instagram reklam ücretleri konusunda size fikir verecektir. Reklamınızı akıllıca planlamak için hedef kitlenizin isteklerini iyi bilmeniz gerekmektedir. Unutmayın reklam bütçesi ayarlamak sadece maddi bir süreç değildir.
Kusursuz Bir Çalışmanın Peşinde Olun: Instagram Reklam Boyutları
Instagram'da başarılı reklam ve ses getiren bir Instagram reklam kampanyası için her adımı kusursuzca işlemeniz gerekmektedir. Instagram reklam boyutları da bunlardan biridir. Instagram için önerilen geleneksel reklam boyutu ise 1080 x 1080 piksel. Bunun yanı sıra görsellerin JPG ya da PNG formatında olması gerekiyor. Ayrıca en fazla 30 MB büyüklüğünde olmalıdır. Videolar için ise tavsiye edilen uzunluk 120 saniyenin altında.
Kaliteli ve Kreatif: Instagram Reklam Görseli
Instagram sayfanız için yaratıcı ve keyifli bir kurgu oluşturmuş olabilirsiniz. Bizim önerimiz aynı performansı reklam görsellerini seçerken de göstermeniz. Instagram reklam görselinin yüksek çözünürlüğe sahip olması, dikkat çekici ve etkileyici olması şart. Özetle reklamınızın ilgi görmesi; profilinizin ve dolayısıyla web sitenizin tıklanmasına kadar giden bir yolculuğun başlangıç noktası. Bundan dolayı, çarpıcı bir görsel seçmek sizin için önemli bir unsur olmalı diye düşünüyoruz.
Açıklayıcı Olun ve Duygulara Seslenin: Instagram Reklam Açıklaması
Instagram reklam yöneticisi gibi davranmak hoşunuza gitmeye başladı değil mi? O zaman hiç durmadan etkili bir Instagram reklam için nasıl açıklama yapmanız gerektiğine değinelim. Reklam için bir açıklama yazmadan önce seçtiğiniz hedef kitlenin özelliklerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu, kurumsal ve mesafeli bir dil mi, yoksa samimi ve sıcak bir üslup mu olması noktasında size yardımcı olabilir. Kişileri sayfanıza çekmek ve satın alma kararı oluşturmak için onları dilinizle etkileyebilirsiniz. Belki vurgulu cümleler, harekete geçirici kelimeler ya da mottolar kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra, açıklama yaparken metnin imla bakımından hatasız, yaratıcı ve özgün olması oldukça değerli.
Teknik Bilin: Instagram Reklam Anahtar Kelime ve Hashtag Planlama
Instagram başarılı reklam kampanyalarınızı teknik bakımdan işlemelisiniz. Bunun için açıklamanızda mutlaka marka, ürün veya hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimelere yer vermeniz gerekmektedir. Örneğin, kadın giyim ürünü satan bir markaysanız, reklam kampanyanızda “kadın giyim ürünleri” ve “2024 kadın giyim modası” gibi anahtar kelimeler kullanmanız gerekmektedir. Ayrıca hashtag kullanımına da yoğunlaşabilirsiniz. Markanızın adını ve anahtar kelimeleri kampanyanıza hashtag olarak dahil edebilirsiniz. Bu sayede görünürlüğünüzü artırmanız mümkün olacaktır.
Başarılı bir reklam kampanyası kendi içerisinde pek çok detay barındırıyor değil mi? “Ben detaylarla uğraşmak istemiyorum!” diyorsanız, her şeyi sizin yerinize en ince ayrıntısına kadar düşünen bir ekip tanıyoruz. Çok uzaklarda aramayın, buradayız!