keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Keyword Cannibalization Nedir? Nasıl Çözülür?

Web sitesindeki içerikler kendi içerisinde bir yarış halinde olabilmektedir. Her geçen gün rekabet ortamının daha da yoğunlaştığı içerik pazarlamasında markaların, web sitesindeki metinlerin birbirine rakip olması olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Bu sebeple web site içeriklerinin birbiriyle rekabet halinde önlemek gerekmektedir. Peki ama nasıl mı? Cannibalization kavramını yakından tanıyarak! Hadi, keyword cannibalization nedir, bizden öğrenin! 

Web sayfalarının arama motoru sonuçlarına zarar vermemesi ve organik trafikte kayıplara uğramamasının yollarından biri de keyword cannibalization oluşmasının önüne geçmektir. Anahtar kelimeleri en doğru ve verimli şekilde kullanarak cannibalization problemini engellenebilmektir. Bu sayede arama motorlarında sayfalar aynı güçte görünür kılmak mümkün olmaktadır. Cannibalization içeriklerde kullanılan anahtar kelimelerin birbirinin güçlerini sömürdüğü bir kurguda karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanı sıra sayfaların sıralamasının sıklıkla değişmesine ve organik trafiğinde dengesizlik oluşmasına neden olmaktadır. Hal böyle olunca pek çok içerik uzmanın merceği altına giren cannibalization nasıl düzeltilir bilmek önemli olmaktadır. O zaman öncelikle keyword cannibalization nedir keşfetmeye, ardından da bu kavramı derinlemesine incelemeye ne dersiniz?

Keyword Caninibalization Nedir?

Keyword cannibalization, anahtar kelime yamyamlığı anlamına gelmektedir. Arama sorgusunda aynı anahtar kelimelerle hedeflenen birden fazla sayfa bulunması cannibalization hatası olarak kabul edilmektedir. İçeriklerin ya da sayfaların, aynı alan adında birbiriyle yarış halinde olmasına neden olan keyword cannibalization, içeriklerin arama motoru sıralamalarına zarar vermesiyle ortaya çıkmaktadır. 

Öyle ki Google, genellikle belirli bir sorgu için arama sonuçlarında aynı domain adından yalnızca bir veya iki sonuç göstermektedir. Dolayısıyla bir web sitesinin SERP üzerinde görünür olabilmesi için hangi içeriğinin öne çıkması gerektiğine karar verilmesi ve anahtar kelime çalışmasını bu doğrultuda yapması gerekmektedir. Aksi halde aynı anahtar kelimelerle oluşturulan sitenin içerikleri Google sıralaması içerisinde rekabet halinde oluyor ve adeta birbirini yemektedir. 

Keyword Cannibalization Neden Oluşur?

Arama motorları, birden fazla sayfada aynı anahtar kelimeler tek bir amaca hizmet ettiğinde hangi sayfanın daha önemli olduğunu belirlemekte zorlanmaktadır. En ilişkili anahtar kelime kullanımlarına odaklanan algoritmalar, keyword cannibalization sorunu yaşanan sitelerde sonuca ulaşamamaktadır. Bu da sıralamada dengesizlikler ve web site trafiğinde belirsizliklere neden olmaktadır. Keyword cannibalization neden oluşur sorusu için cannibalization oluşmasına neden olan diğer unsurlar ise şu şekildedir: 

  • Anahtar kelime yamyamlığı bazı durumlarda benzer içeriklerin sık sık paylaşıldığı zamanlarda kendisini göstermektedir.
  • Bir sayfanın eskisini yönlendirmeden yeni bir sürümünün yayınlanması cannibalization’un nedenlerinden biri olmaktadır. 
  • Web sitesinde aynı ürün kategorisine farklı içeriklerin oluşturulması keyword cannibalization sorununu meydana getirmektedir. 

Cannibalization sorunu olan içerikler arama motorları için zaman kaybı gibi görülmektedir. Ve çoğunlukta arama motoru sıralamasında geriye atılmaktadır. Sonuç olarak anahtar kelime yamyamlığı web sitesinin kendi içerisindeki rekabetinden çok daha ötesine geçmektedir. Aynı zamanda arama motoru sıralamasında rakiplerinin ardında kalmasına yol açmaktadır. 

Keyword Cannibalization Hangi Olumsuz Etkilere Neden Olur?

Keyword cannibalization web siteleri birçok farklı açıdan olumsuz etkilemektedir. Google sıralamasını doğrudan değiştiren bu anahtar kelime sorunu kendi içerisinde yeni sorunlar doğurmaktadır. Keyword cannibalization’un web sitelerine etkileri neler merak ediyorsanız aradığınız cevaplar aşağıda yer almaktadır. 

1. Düşük Sayfa Otoritesi

Anahtar kelime yamyamlığında düşük sayfa otoritesi en tahmin edilebilir sonuçlarından biri olmaktadır. Arama motoru sonuç sayfasında geride kalan içeriklerin tıklanma ve okunma oranın düşmektedir. Bu da sayfaların otoritesinde azalma meydana gelmektedir. Bunun en temel nedeni ise web sitelerinin güçlü bir içerik yerine birden fazla içerikle Google sıralamasında yer almak istemesidir. 

2. Dönüşüm Alamamak

Cannibalization sorunuyla karşı karşıya kalan web siteleri, dönüşüm alma konusunda yetersiz kalmaktadır. Kullanıcıların arama sorgusuyla eşleşmeyen içerikler istenmeyen sayfaların ziyaret edilmesine neden olmaktadır. Bunun yanı sıra SEO tarafında tutarsız ve dengeli olmayan bir profile sahip olan web sitelerinin Google Analytics ve Search Console istatistik görüntülemeleri düşmektedir. Bu da dönüşümleri takip etmeyi zorlaştırmaktadır. 

3. Zayıf İçerik Sinyali

Keyword cannibalization hem teknik hem de içerik olarak olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. Aynı anahtar kelimelerle birden fazla içerik oluşturmak web sitelerinde kalitesiz izlenimi yaratmaktadır. İçeriklerde tekrarlanan anahtar kelimeler Google ve kullanıcıda zayıf içerik sinyalinin oluşmasına yol almaktadır. 

4. Hedef Kitleye Ulaşamamak

Kullanıcılar arama sonuçlarında bir sayfa seçtiklerinde istedikleri bilgiyi kolayca bulmak istemektedir. Ancak web sitede cannibalization problemi olması içeriklerin hedeflenen kitleye ulaşmasını zorlaştırmaktadır. Kullanıcılar sorgulama sonrasında en alakalı içerikler yerine anahtar kelime kullanımından dolayı daha az alakalı içerikleri tıklamaktadır. Kullanıcı tıkladıkları sayfadan yeterli bilgiyi almayıp siteyi terk ettiğinde ise metinler organik trafikten uzaklaşmaktadır. 

Keyword Cannibalization Nasıl Çözülür?

Keyword cannibalization sorunuyla karşı karşıya kalındığında bazı çözüm yollarını denemek mantıklı olabilmektedir. Cannibalization nasıl çözülür hemen aşağıda!

  • Anahtar kelime araştırması yapmak: İçerik oluştururken anahtar kelimeleri dikkatlice araştırmak ve konuyla en ilgili anahtar kelimeleri seçmek germektedir. Doğru kullanılan anahtar kelimeler içeriğin ne anlattığı konusunda doğrudan okuyucuyu bilgilendirmektedir. Aynı zamanda içeriğin Google sıralaması içerisinde öne çıkmasını sağlamaktadır.
  • İçerikleri birleştirmek veya optimize etmek: Benzer içeriklere sahip sayfaları birleştirmek veya optimize etmek, cannibalization’u önlemenin yolları arasında yer almaktadır. Aynı web sitedeki içeriklerin rekabet etmesini önlemek için benzer içeriklerin optimize edilmesi önem arz etmektedir.
  • 301 yönlendirmesi yapmak: Benzer içerikleri silmeden önce 301 yönlendirmesi yapmak bir çözüm olabilmektedir. 301 yönlendirmesi sayesinde aynı anahtar kelime hedeflemesi yapılan sayfalarda trafiği tek bir noktaya çekmek mümkün olmaktadır. 
  • Canonical etiketi kullanmak: Canonical etiketi sayfalara ait olan URL yapılarının standarda uygun olmasını sağlamaktadır. Genel anlamda aynı içeriğe sahip olma ihtimali bulunan iki sayfa için kullanılmaktadır. Eğer ilgili sayfaların birleştirilmesi ya da silinmesi mümkün değilse canonical etiketi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için tercih edilmektedir. 
  • NoIndex etiketi kullanmak: Keyword cannibalization’dan kaynaklı yaşanan trafik sıkıntısını nolndex etiketi sona erdirmektedir. Bu etiket benzer anahtar kelime hedeflemelerinin olduğu sayfalardan trafik almak istenmeyen sayfaya kullanılmaktadır. Bu sayede içerikleri silmeden arama motoru sayfasındaki listeden kaldırmak mümkün olmaktadır. 

Web sitenizdeki içeriklerin neden birbirini yediklerini şimdi daha iyi anlıyor musunuz? Keyword cannibalization’u tespit etmek ve anahtar kelime yamyamlığına bir son vermek için size kestirme bir yol daha önermek istiyoruz: Keylab Yazılım ve Danışmanlık! Alanında uzman içerik üreticileriyle Keylab, web sitenizi anahtar kelime yamyamlarından korumaya gönüllü! 

 

 

 

Bizimle İletişime Geçin