keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Duygusal Zeka ve Müşteri İlişkileri Yönetiminde Sosyal Medya

Marka kurma aşamasında ya da marka bilinirliği artırma aşamasında PR çalışmalarından sonra en çok hakim olunması gerekilen alanlardan bir tanesi de psikolojidir. Sosyal medya kullanımlarının duygusal zeka ile önemli bir ilişkisi vardır. Bu önemli ilişki markaların hedef kitlelerinin satın alma eğilimlerini de muhakkak etkilemektedir. Yalnızca satın alma ile sınırlı kalmamaktır. Duygusal zekamız her türlü hareketlerimizle doğrudan bir bağlantı içerisindedir. Peki duygusal zeka nedir?

Duygusal zeka; kişinin duygularını içselleştirmesi, başkalarının duygularına empati beslemesi, ve duygularını yaşamı zenginleştirecek ve etkileyecek biçimde düzenlenebilmesi yetisi olarak bilinmektedir. Özellikle ergenlik döneminde olan sosyal medya kullanan bireyler duygularını kontrol etmekte oldukça güçlük çekmektedirler. Sorunlu internet kullanımı her yaş grubunu muhakkak duygusal açıdan olumsuz etkilemektedir. Ancak özellikle ergenlik yaş grubundaki bireyler bu durumdan oldukça fazla etkilense de çocuklar ve gençler yalnızca duygusal açıdan etkilenmemektedir.  Bunun yanında akademik ve sosyal iletişimleri de zarar görmektedir. Sosyal iletişimin zedelenmesi bireyleri yalnızlaştırarak kişileri intihar düşüncelerine kadar sürükleyebilmektedir. Araştırma sonuçlara göre; duygusal zeka, sorunlu internet kullanımı ile ters orantıda ilerlemektedir. O halde sosyal medya yöneticilerinin hesaplarını yönetirken  duygusal zeka payını asla küçümsememeleri gerekmektedir.

Sosyal Medya ve Duygusal Zeka Etkileşimi

Duygusal zekamız, hem kendinizde hem de başkalarında duyguları tanıma, anlama ve yönetme yeteneğini ifade eder. Sosyal medya pazarlamasına uyarlandığında ise kişilerin izleyicisi ile empati kurma, duygusal tetikleyicileri tanıma ve onlara daha derinden bağlar kurma ve bu bağlara yanıt verme becerisini içerir. Duygusal Zeka teknikleri ile markalar çevrimiçi etkileşimlerini somutlaştırılabilir. Bunun sonucunda etkileşim, marka sadakati ve güven artar. Sosyal medya sayesinde her bireyin dikkat sürelerinin oldukça kısalmıştır. Bu sebeple sosyal medya içeriklerinde hız faktörü  büyük rekabete yol açmıştır. Marka sahiplerinin bu rekabetten başarı ile çıkmaları için potansiyel kitlelerinin duygu durumlarını çözümlemeleri önem arz etmektedir. Sizler izleyicilerinizin etkileşimlerinin ardındaki duygusal tetikleyicileri tanımlayın. Daha sonra buna uygun stratejiler belirleyin. Sonucunda ise etkileşim oranında artış ve marka sadakati yükselişi görebilirsiniz. O halde sosyal medyanın etkili kullanımı için duygusal zeka etkileşimini en iyi şekilde kullanmak ve öğrenmek gereklidir. Keylab Danışmanlık şirketi olarak duygusal zeka etkileşimlerini çözme adına her an  sizlerleyiz!

Müşteri İlişkileri Yönetimi Nedir?

Müşteri ilişkileri yönetimi, efektif ve kolektif bir şekilde profesyonelce tasarlanırsa marka sahiplerine çok ciddi geri dönüşler sunulabilmektedir. Marka sahiplerinin nihai amaçları daha çok kişiye ulaşmak ve kendi ürün ya da projelerini pazarlayarak marka imajı yaratmaktır. Bu hedefleri yapabilmeleri için ihtiyaçları olan müşterilerdir. O halde müşteri ilişkileri yönetimini koruyabilmeleri markaların hedeflerine her an daha da çok yaklaşımları demektir. Peki müşteri ilişkileri yönetimi nedir? Keylab Danışmanlık Hizmetleri sizler için bu konuya açıklık getiriyor!

Müşteri ilişkileri yönetimi bir döngüden ibarettir. Bu döngü satın alma süreci satın alma ve satış sonrası destek süreçlerini kapsamaktadır. Müşteri ilişkileri yönetimi anlık  ve dönem dönem bir döngüden ibaret değildir. Siz şirket ya da proje sahiplerinin her alanda kullanacağı ve hedeflerinize ulaştıracağı bir döngüden ibarettir. Zamansızdır.  Müşteri ilişkileri, bir şirketin en çok önem vermesi gereken faaliyetler arasında yer almaktadır. Henüz müşteriye sahip olmayan bir kuruluş iseniz, pazarlama aktiviteleri ile bu döngüye ilk adımınızı atarsınız. Daha sonra ise potansiyel müşterilerinizi aktif  ve düzenli müşteriye çevirmeye çalışırsınız. Bu evreden sonra sizleri hedef kitleniz ile kuracağınız ilişki beklemektedir. Bu durumu yönetmek tamamen opsiyoneldir. Ancak sizlerin çok büyük bir kurtarıcısıdır. Çünkü marka sadakati tam olarak satış sonrası evrede gerçekleşmektedir. Tüm evreleri müşteri ilişkileri sürecini başından sonuna kadar çok iyi yönetmek gerekir. Sizlerin Müşteri ilişkileri sürecinizi en iyi şekilde tamamlamanız için ilk olarak;


 Öncesinde;

  • Potansiyel hedef kitlesi yaratmak
  • Potansiyel hedef kitlenizin ilgi çekebileceği paylaşımlarda bulunmak
  • Markanızın kişiliğini ve hassasiyetlerini sunmak
  • Markanızı tanıtmak adımları yer almaktadır.

 Adımları;

  • Kolay ve anlaşılır bir dil ile takipçilerinizle iletişim kurmak ,
  • Sorunsuz satış deneyimi yaşatmak,
  • Satış esnasında pozitif hisler bırakmak yer almaktadır.

Sonrası;

  • Müşteri deneyimlerine odaklanmak
  • Eğer oluşan bir sorun varsa anında çözüme kavuşturmak
  • Müşteri ilişkilerini dinamik tutmak başlıca amaçlar arasındadır.

Müşteri İlişkileri Yönetiminde Duygusal Zeka ve Önemi

Marka sahipleri belirtilen adımları tamamladıklarında kullanıcılarına olumlu hisler yaşatarak mevcut kitlesini korumaktadır. Ayrıca bu adımların büyük önem yer almasının sebebi ise yeni müşteri kazanmanın, mevcut müşteriyi tutmaktan daha zor olmasıdır. Bu sebeple mevcut kitleyi memnun etmek çok daha kolaydır. Öncellikleri ve sosyal sorumluluğa yüksek önem veren yapılanmalar mevcut müşterilerini memnun etmektedir. Her zaman beklentinin biraz üstünde hizmet vermekte mevcut müşterilerde bağlayıcı rol oynamaktadır. Mevcut müşterileri elde tutmanın temel yolu, müşteri ilişkileri yönetiminin detaylı bir şekilde planlanmasından geçmektedir.

Sizlere en kaliteli müşteri ilişkileri yönetimi desteğini alacağınız danışmanlık şirketi Keylab Yazılım ve Danışmanlık şirketi olmaktadır. Bu destek sayesinde müşteri ilişkilerinizin dinamiğine hakim olarak yeni stratejiler belirlemeniz ve kitlelerinizi genişletmeniz oldukça olağandır. Sizlerle duygusal zekanın sosyal mecralar üzerindeki etkilerinden ve müşteri ilişkilerinin yönetiminden bahsederek markanızı büyütmenin yollarını paylaştık. Keylab Yazılım ve Danışmanlık hesaplarını takip ederek marka stratejileri hakkında yeni bilgilere kolayca erişim sağlayabilirsiniz!

 

Bizimle İletişime Geçin