keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
NFT kavramını daha önce duydunuz mu? Gelir artışını sağlayan güçlü teknolojik bir yöntem olan NFT kavramına ne kadar hakimsiniz? Günümüzde oldukça popüler bir kavram haline gelen NFT hakkından bilmediklerinizi öğrenme vakti. Keylab Yazılım ve Danışmanlık olarak bu yazımızda sizlere NFT pazarlama stratejisinin ne olduğunu detaylarıyla aktaracağız.
NFT Pazarlama Stratejisi
Günümüzde en çok konuşulan konular arasında yer alan bu kavram oldukça araştırılmaktadır. Pazarlama kampanyaları arasında en çok merak edilen konulardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple NFT pazarlama stratejisinin ne olduğunuz sizlerle paylaşmak istedik. NFT ticaret hacmi her geçen yıl artmaktayken, bu pazarlama stratejisinin inceliklerini bilmek avantajlıdır. NFT basitçe ifade edecek olursak değiştirilemez tokenler anlamına gelmektedir. Çok karmaşık gibi görünse de NFT’lerin anlamı aslında çok karmaşık ve akıl almaz değildir. NFT’nin açılımı Non Fungible Token’dir. Bu da karşılıksız jeton anlamına gelmektedir. Bir dijital varlık türü olan NFT’ler yalnızca size aittir.
NFT’ler günümüzde her sektörde popüler hale gelmiştir. Özellikle finans ve sanat dünyasında oldukça popülerdir. Söz konusu NFT’ler dijital ürünlerin sahipliğini kanıtlayabilen benzersiz bir tanımlayıcı olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram çoğunlukla kripto para birimleri ile benzetilmektedir. Fakat bunlar kripto para birimlerinden farklıdır. Kripto para birimleri takas edilebilmektedir. Aynı zamanda satılmakta ve tokenleştirilmektedir. Fakat NFT’ler değeri olan ve toplanabilen dijital bir varlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanı sıra benzersiz oldukları ve kişiye özel oldukları için takas edilemezler. NFT’lerin kripto para birimleri ile ortak yanı işlem görebilmeleridir. Bunlar OpenSea gibi özel platformlarda alınıp satılmaktadır.
Söz konusu bu tokenler, sosyal medyada oluşturduğunuz sanat eseri olabilir. Diğer yandan video, tweet, web sitesi, resim, hikaye ve daha fazlası gibi herhangi bir dijital varlık da olabilmektedir. NFT’ler tüm bunları blok zincirinde işlem yapmak kullanır. Onları doğrulanabilir ve benzersiz özelliklere dönüştürür. Bununla ilgili kafanızda canlanması için şu örneği vermekte fayda var. Twitter CEO’su Jack Dorsey, “sadece twitter’ımı kuruyorum” yazan ilk tweetini 2,9 milyon dolara NFT olarak satmıştır.
NFT ve Dijital Pazarlama
Dijital pazarlama doğru stratejiler ile yapıldığında markalar için oldukça başarılı bir araçtır. Kaliteli bir dijital pazarlama markanızı diğer benzer markalar arasından öne çıkarmaktadır. Ayrıca markanızın en efektif biçimde doğru kitlenin önüne çıkmasına da yardımcı olmaktadır. Fakat bunu başarmak için dijital pazarlamanın stratejik bir plan ile oluşturulması gerekmektedir. Bunun için ise en son gelişmelere ve değişen koşullara ayak uydurmamız gerekmektedir. İşte tam da bu adımda NFT’den bahsetmemiz gerekmektedir. Çünkü NFT’ler dijital pazarlama için birçok fırsat barındırmaktadır. NFT’ler pazarlama stratejilerinde markalara dijital pazarlama konusunda yardımcı olmaktadır. Bunu ise şu şekilde yapmaktadır.
Benzersiz Bir Marka Deneyimi Yaratmak
Marka deneyimi bir insanın o markayı tercih etmesinde belirleyici bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka deneyimi en basit tanımı ile insanların bir markayı diğer markalara tercih etmelerinin nedenlerinden biridir. İşte tam da bu sebeple NFT’ler, sanatçılar ve içerik oluşturucularla iş birliği yaparak benzersiz bir marka deneyimi oluşturmanıza yardımcı olmaktadır. İlgi çekici bir deneyim aracılığıyla markanızı pazar yerlerinde tanıtmaktadır. Diğer yandan bunu yapmak için belirli bir iletişim dili oluşturmanız gerekmektedir. Bunu yaparken ise görünür, akılda kalıcı ve ilginç olmalısınız.
Kitle Erişimini Genişletmek
NFT pazarlarına girerek yeni bir kitleye ulaşmaktasınız. Pazar yerlerinde yer alan dijital yaratıcılar, genç ve deneyimli girişimciler, sanat koleksiyoncuları ve daha birçok çeşitli topluluklar bulunmaktadır. Sahip olduğunuz NFT’ leriniz ne kadar güncelse o kadar çok insan ürünlerinizi almaya hazır olmaktadır. Diğer yandan ne kadar çok NFT oluşturursanız, o kadar çok insan sizi fark etmektedir. Böylelikle insanlar sizi tanıyıp hakkınızda konuştukça müşteri tabanınız büyür. Çünkü NFT pazar yerlerindeki bu etkileşimler, müşteri tabanınızı büyütmenize olanak tanır.
Topluluk Oluşturmak
İnsanlar kolay iletişim kurabildikleri markalara daha çok yakınlık hissetmektedir. Dolayısıyla o markaları daha çok tercih ederler. Bu sebeple NFT sahipleri için ise en popüler platform Twitter olarak karşımıza çıkmaktadır. NFT sahibi olan birçok kişinin topluluk oluşturmak veya NFT koleksiyonlarını paylaşmak için bir Twitter hesabı bulunmaktadır. Bu sebeple kitlenizle kullanmaktan keyif aldıkları bir platformda etkileşim kurabilirsiniz. Bu sayede çevrimiçi NFT toplulukları oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra müşterilerle yakın ilişkiler kurmak müşteri sadakatini oluşturur.
Markanıza İlgi Oluşturun
Yer adlığınız sektörde öncü olmak, fark edilmeye yardımcı olur. Diğer yandan çevrimiçi bir topluluğuna yeni deneyimler sunmak, dikkatleri markanıza çekmeye yardımcı olur. Bu sebeple, NFT’ lerin dönüşümleri ve satışları artar. Diğer yandan NFT pazarlama büyüyen bir alan olarak büyük kazanç fırsatlarını sunmaktadır. Markanıza ilgi oluşturmak için rakiplerinizi inceleyin. Daha sonra onlardan farklı olarak neler yapabileceğinize karar verin ve bunları uygulayın.
NFT Dijital Pazarlama Stratejileri
Günümüzde NFT’ler sanat camiası da dahil olmak üzere birçok çevrede kullanılmaya başlandı. Bu da zamanla NFT’lerin popülaritesini arttırdı. Popülaritesinin artması ise NFT için pazarlama stratejisi oluşturmayı gerekli kıldı. Bu sebeple NFT pazarlama kampanyaları ortaya çıktı. Milyonlarca NFT arasından öne çıkmak için NFT’lerinizi tanıtmanız gerekmektedir. Bunu da çeşitli pazarlama stratejileri ile başarabilirsiniz. NFT dijital pazarlama stratejileri şu şekilde karşımıza çıkmaktadır.
NFT Listeleri
Listeleme yapmak yapılacak etkili ve öncelikli pazarlama stratejisidir. NFT’nizi oluşturun. Ardından listelenmek üzere NFT pazarlarında kullanıma açın.
E-posta pazarlama
Potansiyel alıcılar, müşteriler, sponsorlar ve hedef kitlenizle düzenli iletişim sağlamak için bu yöntemi kullanabilirsiniz. Satın alma olasılığı yüksek kullanıcılara haber bültenleri, basın bültenleri ve diğer bilgileri göndermek, kullanıcı güvenini oluşturmaktadır. Bu sebeple öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekmektedir. Ardından bu hedef kitlenin zamanlarının çoğunu nerede geçirdiklerini bulmanız gerekir. Daha sonra da faydalı ve ilgi çekici içerik oluşturmanız gerekmektedir. Bunları düzenli olarak yayınlamanız da bu pazarlama stratejisinin başarılı olması açısından oldukça önemlidir.
Influencer Pazarlama
Influencer pazarlama dijital dünyanın her alanında oldukça başarılı etkili bir strateji olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple insanlar artık şirketler ile çalışmak yerine influencer’lara güvenmektedir. Bu daha fazla güven ise satın alma işlemi kolaylaştırmaktadır. Günümüzde küçük markalardan, global markalara kadar birçok markanın influencer marketing kullandığını görmekteyiz. Bu sebeple bu marketing türü başarısı ispatlanmış bir dijital pazarlama türüdür. Bunun için influencer ile iletişim kurmak başarıyı getirecek bir dijital pazarlama stratejisidir.
Ücretli Reklamlar
Ücretli reklamlar her zaman geri dönüşü bol reklamlardır. Organik trafik sağlamak üzerine çalışmalar yapılsa da ücretli reklamlar hala en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Ücretli reklamlar ile geniş bir erişim sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu reklamlar aktif bir çevrimiçi varlık sağlamaktadır. Bu sebeple NFT pazarlama hizmetlerinde ücretli reklamlar vazgeçilmez unsurlardandır. Ücretli reklamlar için Facebook, Twitter, Google gibi popüler platformları kullanabilirsiniz.
Discord ve Telegram Pazarlama
Discord ve Telegram gibi uygulamalar da hedef kitlenizle bağlantı kurmanıza yardımcı olduğu için etkili bir pazarlama taktiğidir.