keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Markanızın ya da işletmenizin herkes tarafından bilinmesini ve tanınmasını istiyorsunuz değil mi? Bu gayet yerinde ve ticari faaliyetleriniz için de son derece önemli bir istek. Ancak tüm SEO tekniklerinden en iyi şekilde yararlanıyor olsanız ve iletişim çalışmalarınızı güçlü tutuyor olsanız dahi bu amacınıza ulaşmak için herkese hitap etmeniz pek mümkün değil. Dolayısıyla ilk aşamada ulaşabileceğiniz küçük ama ürün veya hizmetlerinize en çok talebi gösterme ihtimali yüksek olan kişilere odaklanmalısınız. Endişe etmeyin, doğru kişilere seslenmeye başladığınızda ve onların dikkatini çekmeyi başardığınızda, işletmenizin ne kadar hızlı bir şekilde yayıldığını göreceksiniz.
Peki ama, ürünleriniz, hizmetleriniz ve yapmayı planladığınız stratejik çalışmalarınızın ulaşmasını istediğiniz o kesimde hangi gruplar yer almalı? Bunun cevabını alabilmek hedef kitle ve pazar analizi yapmak gerekmektedir. O zaman vakit kaybetmeden hedef kitle analizi nasıl yapılır yakından bakalım. SEO için hedef kitle ve pazar analizinin inceliklerini öğrenmeye başlayalım!
Seo ile Hedef Kitle Analizi Nedir? Nasıl Yapılmaktadır?
Hedef kitle ve pazar analizi, potansiyel müşteri tabanınızı görebilmenizi sağlamaktadır. Böylece onları tanıyarak en iyi hizmeti sunabilmenizi sağlamaktadır. Kimlere hitap edeceğinizi bilmeden, SEO stratejileri geliştirmeye ve dijital pazarda kendinizi var etmeye çalışmaktadır. Bir noktada boşa kürek çekmekle eşdeğerdir. Bu sebeple hedef kitle analizi nedir, pazar analizi ve hedef kitle analizi nasıl yapılır bilmeniz gerekmektedir.
Hedef kitle ve pazar analizi yapmak için bazı adımları takip etmesi gerekmektedir. Bu yüzden bazı SEO araçlardan yardım almanız gerekmektedir. Eğer hazırsanız, izlemeniz gereken yolu sizin için aydınlatıyoruz! Hadi, sayfayı aşağı kaydırmaya devam edin!
Adım 1: Hedef Kitlenizi ve Pazarınızı Belirleyin
Hedef kitlenizi belirlerken farklı kaynakları kullanmak mümkündür. Fakat bu kaynakların başında kendi markanız veya işletmeniz bulunmaktadır. Eğer yeni bir marka yaratmıyorsanız mevcut müşterileriniz, hedef kitlenizi şekillendirme noktasında size yardımcı olacaktır. Ürün ya da hizmetlerinize ilgi gösteren kişiler kimler, alışveriş geçmişleri neler bu soruların sorulması gerekmektedir. Ayrıca hangi kanallardan sizi ulaşıyorlar gibi detaylara hakim olarak hedef kitlenizin profilini oluşturmak mümkündür. Ayrıca hedef kitlenizi belirlemek için anketler yapmak mantıklıdır. Çünkü onlarla etkileşim halinde olmanız iyi bir yol olmaktadır. Bu çalışmalar, hedef kitlenizi yakından tanımanız noktasında size epey yardımcı olacaktır.
Eğer yeni bir marka oluştururken hedef kitlenizin kimlerden oluştuğunu bilmek istiyorsanız şu adımı takip etmeniz gerekmektedir. Öncelikle bu aşamada rakiplerinizin web sitelerini ve sosyal medya hesaplarını analiz etmek mümkündür. Müşteri portfolyosunun özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun için özel olarak geliştirilen SEO araçları olduğunu da belirtelim. Rakip analizi için SEO araçlarını kullanarak net verilere ulaşabilirsiniz. Böylelikle, siz de hedef kitlenize ulaşmak için bu özellikler doğrultusunda SEO çalışmaları yapabilirsiniz.
Adım 2: Hedef Kitlenizi Tanıyın
Potansiyel müşterilerinizi tanımak için belli başlı soruların yanıtlarını aramalısınız. Öyle ki her marka sahibi, hedef kitle belirlerken hangi sorular sorulur konusunu araştırmalıdır. Özellikle hedef kitle yaş grupları, cinsiyeti, coğrafi konumu ve medeni halini içerisinde barındıran demografik nitelikler, hitap edeceğiniz kesimi diğerlerinden ayırmanız noktasında belirleyici unsur olmaktadır.
Adım 3: SEO Araçlarından Yardım Alın
Hedef kitlenizi analiz etmek için SEO araçları son derece işlevsel bir kullanım sunar. Bu SEO araçlarının müşterileriniz hakkında vereceği bilgiler, SEO stratejilerinizi birçok farklı yönden etkileyecektir. Nitekim, sitenizi ziyaret eden kişilerin yaşı, cinsiyeti, dili, konumu hatta kullandığı arama motoru ve telefonun markası gibi çeşitli verileri anında veren SEO araçları, hedef kitlenizle ilgili bilmeniz gereken pek çok detaya erişmenizi sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, kullanıcı deneyimlerini de takip etmeniz açısından bir hayli fonksiyoneldir. Bu araçlar yeniden ziyaret oranı etkileşim oranı gibi verileri alabilmenize olanak tanımaktadır. Tercih edebileceğiniz popüler hedef kitle analizi araçları listesini sizin için aşağı bıraktık!
- Google Analytics
- Google Trends
- Google Forms
- QuantCast
- Facebook Business Manager
- SEMrush
- Ahrefs
Adım 4: Hedef Kitlenizi Gruplara Ayırın
Çeşitli SEO stratejileri geliştirmek, markanızı dört bir yandan görünür kılmanın kestirme yolu olmaktadır. Eğer farklı dijital pazarlama tekniklerini kullanarak web trafiğinizi artırmayı amaçlıyorsanız, hedef kitlenizi farklı gruplara ayırmalısınız. Hedef kitlenizin ilgi alanları, ihtiyaçları, maddi durumu, demografik özellikleri ve bunlar gibi diğer unsurları göz önünde bulundurmak gereklidir. Bunun için hedef kitlenizi bölebilir ve SEO çalışmalarınızı farklı gruplara hitap edecek şekilde yapabilirsiniz.
Adım 5: Pazarlama Kanallarınızı Seçin
Hedef kitlenizi analiz ederken pazarlama kanallarınızı nasıl yöneteceğinizi de keşfetmelisiniz. Tüketicilere hangi kanaldan ulaşmanın daha avantajlı olacağını öngörebilmek için hedef kitlenizi tanımlarken tercih ettiğiniz özelliklerin hangi dijital pazarlama kanalına uygun olabileceğini düşünmek mantıklıdır. Sosyal medya, mobil uygulama, web site ve e-posta gibi dijital mecralar arasından hangisi sizin tüketici profiline uyuyorsa, SEO çalışmalarınıza o kanalda ağırlık verebilirsiniz.
Hedef Pazar Nasıl Belirlenmektedir?
SEO pazar analizi, hedef kitle analizinden sonra geniş kapsamlı bir pazar araştırması yapmayı ifade eder. Mevcut ve potansiyel müşteri veri tabanını analizi, rakip analizi ve veri analizi gibi kaynaklardan elde edilen bilgiler, pazar analizi noktasında belirleyici unsurlar olarak karşınıza çıkmaktadır. Pazardaki boşlukları görerek hareket ettiğinizde, kendinize bir hedef pazar belirlemek için hazır olacaksınız.
SEO için hedef kitle ve pazar analizi nasıl yapılır artık biliyorsunuz. Daha fazlasına hazır mısınız? Hadi, hedeflediğiniz kitleye hızlı bir şekilde ulaşabilmek ve onların zihninde kalıcı bir yer edinmek için SEO stratejilerinizi birlikte geliştirelim.