keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Dijital pazarlamanın dinamiklerine ne kadar hâkimsimsiniz? Belki de web sitenizin ve işletmenizin gelişimine katkı sağlamak için bu alanda araştırmalar yapıyor olabilirsiniz. Eğer öyleyse sizi yakından ilgilendirecek iki kavrama blogumuzda ışık tutuyoruz: SEO ve SEM nedir?
SEO ve SEM, dijital pazarlama dünyasında duymaya fazlasıyla alışık olduğumuz kavramlar. Ancak pazarlama dilinde yaygın olarak bu kısaltmaların tam olarak ne anlama geldiğini ve aralarındaki farkları bilmek için bu alana biraz hâkim olmak gerekiyor. Peki, dijital pazarlamanın en etkili yollarından biri olan SEO ve SEM konusunda kendinize bir şeyler katmaya ne dersiniz? Hadi, işletmenizin dijital evrendeki karşılığına bir şeyler katmak için SEO ve SEM arasındaki farklara birlikte odaklanalım!
SEO Nedir?
SEO (Search Engine Optimization) yani Türkçe karşılığıyla Arama Motoru Optimizasyonu, web sitesinin performansını iyileştirmeyi amaç edinen çalışmalar bütünü olarak açıklanabilir. Teknik SEO, sayfa içi ve sayfa dışı SEO olarak farklı kollara ayrılan SEO stratejileri, anahtar kelime araştırması, site optimizasyonu, içerik yönetimi ve diğer pek çok teknik detaya içerisinde yer veriyor. Web sitesinin organik olarak bilinirliğinin artırılmasına destek olan SEO, temel olarak sitenin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda konumlandırılmasını sağlıyor. Bu çalışmalar ise ücretsiz olarak yapılıyor ve doğal yollardan hedef kitleyi çekiyor. SEO nedir öğrendiniz, SEM ile ilgili soru işaretlerinizi de gidermek için hemen sayfayı aşağı kaydırın!
SEM Nedir?
Peki, SEM nedir, ne işe yarar sorusu, dijital pazarlamayla ilgilenen pek çok kişi için merak konusu olmaktadır. SEM açılımı, Search Engine Marketing. SEM, markaların arama motoru üzerinde daha görünür hale gelmesi ve hedeflenen kitle tarafından ulaşılabilir olması olarak ifade edilmektedir. Bu tanıma baktığınızda, SEM ve SEO farkı yokmuş gibi gelebilmektedir. Öyle ki, her iki strateji de markaların web sitelerini arama motorundaki görünürlüğü artırmayı amaç edinmektedir. Ancak SEM teknikleri, SERP’lerde web sitesini ilk sıralara getirmeye çalışırken hem ücretli hem de ücretsiz yöntemler kullanmaktan geri durmuyor. Bu yönüyle SEO’nun bir parçası veya devamı niteliğinde olan SEM’in SEO’dan farkının azımsanmayacak kadar belirgin olduğunu da söylemek mümkün. SEO’dan farklı olarak SEM, ücretli reklam tekniklerini kullanıyor. Tabii farklar bununla sınırlı değil. O halde, hızlıca SEM ve SEO farkları neler yakından bakalım!
SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?
SEO ve SEM’i aynı ailenin iki farklı çocuğu gibi düşünebilirsiniz. Öyle ki, pek çok yönden benzer özellikler taşımaktadır. Bu iki dijital pazarlama tekniği, kendisine has detaylar bakımından birbirinden ayrılmaktadır. SEM ve SEO arasındaki farklar aşağıda sizi bekliyor!
. Bütçe: SEO ve SEM arasındaki en önemli farkın maliyet olduğundan bahsetmiştik. SEO teknikleri, web sitesinin ücretsiz olarak trafik almasını sağlar. Ancak SEM’de böyle bir şey söz konusu değildir. Özetle, SEM stratejisini en kısa yoldan uygulamak için bütçenizin bir kısmını ayırmanız gerekmektedir.
. Hız: Dijital pazarlama çalışmalarınızın ne kadar sürede hedef kitleye ulaşmasını isterdiniz? SEO ve SEM, zaman konusunu farklı açılardan ele alıyor. SEM uygulamaları, reklam çalışmalarından oluştuğu için SEO’ya göre çok daha kısa sürede sonuç verir. SEO ise çok daha uzun vadeli ve yavaş sonuçları beraberinde getirir.
. Sürdürülebilirlik: SEO çalışmaları teknik bakımdan doğru yönetildiğinde son derece uzun bir süre etkilerini sürdürmeye devam eder. Başarılı bir SEO uygulaması sayesinde web sitesi devamlı olarak organik trafik alacaktır. Ancak SEM tekniğinde durum tam olarak böyle değildir. SEM çalışmalarında ücretli uygulamaların süresi dolduğunda veya reklamlar kaldırıldığında, web sitesinin trafik kanalları kesilecektir.
. Tıklanma Oranı: SEM çalışmaları reklamlar aracılığıyla sayfayı arama motorlarında üst sıralara hızlı bir şekilde taşır. SEO uygulamaları ise bunu organik olarak yapmayı hedefler. Bu durum ise iki farklı sonucu doğurur. Birinci sonuçta kişiler doğrudan reklam verilen siteye tıklayabilir. İkinci sonuçta ise kullanıcılar sponsorluklu siteyi güvenli bulmayıp organik olarak öne çıkan siteye yönelebilir. Dolayısıyla iki sonucu da beraber değerlendirmek için SEM ve SEO uygulamalarını aynı anda kullanmak gereklidir.
. Hedef Kitle Boyutu: SEM ve SEO çalışmaları hedef kitle boyutu bakımından birbirinden ayrılır. SEM ücretli taktiklerden oluştuğu için çok daha küçük ancak nokta atışı kişilere odaklanmaktadır. SEO uygulamaları ise geniş bir kitleye hitap ederek daha fazla kişiye ulaşma imkânına sahip olur.
İşletmeniz İçin SEO mu Yoksa SEM mi?
İşletmenizin bilinirliği artırmak, hedef kitlenize en kısa yoldan dokunmak ve uygulayacağınız tüm dijital pazarlama tekniklerinden maksimum oranda verim alabilmek için sizin için SEM mi yoksa SEO mu daha etkili bilmelisiniz. Bu noktada arama motoruna karşı olan dostluğunuzun daimi ve etkili olabilmesi için bizim önerimiz SEM ve SEO tekniklerini birlikte kullanmanız! SEM ve SEO ilişkisi sizi tek bir hedefe götürecektir. Dolayısıyla bu hedefe giderken dijital dünyanın koşullarına en uygun şekilde kuşanmanız en doğrusu! :)