keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Sosyal Medya Etkili İçerik

Sosyal Medya Etkili İçerik oluşturmak işletmenizi sosyal medyada görünür kılmak için en sürdürülebilir yöntemdir. Bunun için sürekli olarak paylaşım yapmanız ve istikrarınızı hiç yitirmemeniz gerektiğini biliyorsunuzdur. Sosyal medyada işlerinizi duyurmanız, hedef kitlenizi kendinizden haberdar etmeniz ve satış yapmanız için ise belli başlı unsurlar bulunuyor. Biraz araştırma, özveri ve tabii ki kusursuzca yapılmış bir içerik planlaması… Neredeyse bu kadar! Sonrasında sosyal medyayı bir profesyonel gibi kullanmanın aslında tahmin ettiğinizden çok daha kolay olduğunu göreceksiniz. O zaman söz konusu araştırma, özveri ve planlamayı yanınıza alıp sosyal medya içerik takvimi oluşturma rehberinin detaylarını öğrenmeye ne dersiniz? Biz başlıyoruz, takip edin! 

İlk Adım: Rakiplerinizi Analiz Edin ve Hedef Kitlenizi Tanıyın

Sosyal medya bilinmezlerle dolu bir alan değil. Bu sebeple sosyal medya içerik takvimini oluşturmak için işe öncelikle önemli detayları keşfederek başlayın: Rakipleriniz ve hedef kitleniz. Her ikisi grup da içeriklerinizi planlamanız noktasında size yol gösterecektir. Bu sebeple emin adımlarla rakiplerinizin takipçi sayısı, gönderi sıklığı ve etkileşim oranları gibi unsurları analiz etmelisiniz. Ayrıca hedef kitlenizin demografik özellikleri, medeni hali ve ilgi alanları gibi konuları da mercek altına almanız son derece mühimdir. Bu adımları küçük notlar halinde kaydedin. Çünkü ilerde işinize fazlasıyla yarayacak!

Sosyal Medya Etkili İçerik Hazırlarken Hangi Kanalı Kullanacağınıza Karar Verin

Sosyal medya uygulamalarının her birinde aktif olmak büyük bir başarı. Ancak ilk aşama için buna gerek olmadığını bilmelisiniz. Bundan dolayı, hedef kitlenize en çok hangi kanalın hitap edeceğine karar vermeniz gerekmektedir. Kullanacağınız sosyal medya kanalı, içerik takvimi oluşturma konusunda size yeni yollar sunmaktadır. Bu sebeple, bu adımı sona bırakmamanızı tavsiye ederiz. 

Sosyal Medya Etkili İçerik Takviminde Paylaşım Sıklığını Belirleyin

Sosyal medya hesabınız için yeteri kadar araştırma yaptıysanız ve hedef kitlenize uygun çözümler geliştirmeye açıksanız, paylaşım sıklığı konusunda da bir aşama kaydetmeye özen gösterebilirsiniz. Bunun için günlük, haftalık ve aylık olarak ne kadar paylaşım yapacağınıza odaklanmalısınız. 

Sosyal medyada aktif olmanız, takipçilerinizin sizi tanıması ve bilinirliğinizin artması açısından son derece önemlidir. Dolayısıyla bizim önerimiz başlangıç aşamasında her gün mutlaka bir paylaşım şeklinde düzenleme yapmanızdan yana olacaktır. Zaman geçtikçe paylaşımlarınızın sayısını ve sıklığını azaltabilirsiniz. Ayrıca sosyal medyada yalnızca gönderi değil, hikâye paylaşımı planı da yapmalısınız. Özellikle gönderi paylaşmadığınız günlerde takipçilerinize kendinizi hatırlatmanız için hikâye atmayı ihmal etmemelisiniz. 

Sosyal Medya Etkili İçerik ile Yaratıcı ve Kaliteli İçerikler Paylaşın

Sosyal medyada rakipleriniz arasından sıyrılmak ve profilinizin enerjisiyle kullanıcıların dikkatini çekmek için paylaşacağınız içeriklerin göze hitap etmesi değerli olmaktadır. Bunun için kullanıcılar ile bol etkileşimli içerikler üretmek önemli olmaktadır.

Paylaşımlarınızın Metinlerini Hazırlayın 

İçerik takvimi oluştururken yalnızca görsel paylaşımlarınızı planlamak yeterli olmayacaktır. Paylaşımlarınızın üzerine ve açıklama kısmına ne yazacağını da planlamalısınız. Görselle uyumlu, hedef kitlenize hitap eden ve keyifli bir anlatım dili benimseyebilirsiniz. Bu sayede etkileşim alma oranınızı ve görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi oluştururken yazacağınız metinlere anahtar kelimeler ekleyerek, SEO bakımında da etkili paylaşımlar yapmanızın mümkün olacağını belirtmek isteriz. 

 Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturma Araçlarını Kullanın

Son adıma geldiğinizde aklınızda oluşturduğunuz  tüm bu planı hayata geçirecek araçlara ihtiyacınız olacaktır. Bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmak için dilerseniz Microsoft Office programlarından biri olan Excel’i tercih edebilirsiniz. Bu programla günlük olarak yapacağınız paylaşımları tablolar halinde listeleyebilirsiniz. Bu sayede düzenli bir akış oluşturabilirsiniz. Dilerseniz de sosyal medya içerik takvimi oluşturma araçları kullanabilirsiniz. Facebook Business Suite, Buffer, Hootsuite ve Tweet Deck gibi popüler araçlarla sosyal medyada belirlediğiniz sıklıkta paylaşımlar yapmanız mümkün. 

 

Sosyal medya içerik takvimi rehberimizin sonuna geldik! Hemen şimdi hiç vakit kaybetmeden sosyal medya hesabınız için bir takvim planlayın ve artan satışlarınızın keyfini çıkarın! 

 

 

 

 

Bizimle İletişime Geçin