keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Gerçek Zamanlı Pazarlama ile Sosyal Medya ve Trend Takibi

Neredeyse her sabah tüketim alışkanlıklarımızı değiştiren sosyal medya trendleri ile güne başlıyoruz. Yeni bir akım, bazen her birimizin eğilimlerini, taleplerini ve hatta ihtiyaçlarını değiştiriyor. Hal böyle olunca, dijital pazarlama teknikleri kendisini bu trendlere göre güncellemek durumunda kalıyor. Öyle ki, pazarlama teknikleri içerisinde bir türe ayrılan gerçek zamanlı pazarlama, işte tam bu noktada internet çağında pazarlamanın bir sonucu olarak karşımıza çıkıyor. Peki, dijital pazarlama dünyasında yaşadığımız bu döneme ayak uydurmak için sosyal medyayı nasıl takip etmeliyiz? Sosyal medya trendlerinin pazarlama karmasında önemi ne? Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır? Gelin, bu soruların her birine uzun uzun yanıt verelim! 

Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real Time Marketing) Nedir? Nasıl Yapılmaktadır?

Gerçek zamanlı pazarlama için hızla değişen tüketici alışkanlıklarına anlık olarak tepki veren ve trendlere göre hızlı bir şekilde aksiyon alan reklam çalışmaları demek mümkün. Hedef kitleyle eş zamanlı olarak etkileşim halinde olmayı bir görev bilen bu pazarlama tekniği, sosyal medya uygulamalarındaki hızla gelişen trendlere, etkinliklere, etkileşimlere ve geri bildirimlere anında reaksiyon göstermek zorundadır. Çünkü bu pazarlama stratejisinde detaylıca planlanmış ve organize edilmiş çalışmalar bulunmamaktadır. Genellikle hedef kitlenin anlık ihtiyaçlarını doğrultusunda pazarlama uygulamaları şekillenir. Bu sebeple sosyal medya takipçileriyle yakın ilişkiler içerisinde olmak önemlidir. Ayrıca yorumları okumak ve diğer etkileşim kanallarını takipte kalmak gerçek zamanlı pazarlamada önemlidir. 

 

Özetle, dijital pazarlama kültürünün bir parçası olmak ve markanızın çalışmalarını çağın gerekliliklerine en uygun şekilde yönetmek için gerçek zamanlı pazarlama nedir iyice kavramak ve kodlarını çözmek yeterli değildir. Bu pazarlama tekniğini uygulayabilmek için sürekli olarak taktiklerinizi güncellemeye, trendlere uygun hale getirmeye ve hızlı aksiyon alabilme yeteneğine sahip olmanız şarttır. Bunun için sosyal medyada trendleri takip etmek, karşınıza çıkan kestirme bir yoldur. 

Dijital Pazarlamada Sosyal Medya Trendlerini Takip Etmenin Önemi Nedir?

Sosyal medya yaşadığımız dönemin belki de en dinamik ve etkili iletişim araçların biri. Hepimizin bildiği üzere sosyal medya, gönderi oluşturarak etkileşim almak, takipçi kazanmak ve hatta bu uygulamalardan gelir elde etmek üzerine kurulu bir düzene sahiptir. Ancak sosyal medyanın bambaşka bir görevi var: Gündem belirleme.

Günümüzde bir şeyin hızlı bir şekilde viral olması noktasında da büyük bir sözün sahibi olan sosyal medya, ortaya çıkan akımların herkes tarafından bilinmesine olanak tanıyor. Günlük hayatın rutinlerini etkileyen bu akımlar ise günün sonunda kişisel bir amaca hizmet etmenin çok daha ötesine geçiyor ve iş dünyasının pazarlama tekniklerini etkiliyor. Bu noktada güncel trendleri takip etmek ne kadar önemli diye merak ediyor olabilirsiniz. Dijital pazarlama alanında sosyal medya trendlerini takip etmenin önemi tahmin edeceğinizden çok daha fazladır. Sizin için dijital pazarlamada sosyal medyada trend takip etmenin önemi nedir aşağıda maddeler halinde özetledik. Bir göz atın deriz! 


  • Kullanıcı deneyimi elde etmek
  • Hedef kitlenin beklenti ve isteklerini görmek
  • Hedef kitleyle etkileşimde kalarak iletişimi güçlendirmek ve bağ kurmak
  • Potansiyel müşterileri yakalayarak web siteye çekmek
  • Rakipleriniz arasından sıyrılmak ve popüler hale gelmek
  • Takipçi, ziyaretçi sayısı ve satış oranlarında artış elde etmek

Sosyal Medya Trendleri Nasıl Takip Edilir?

Dijital pazarlama alanında kullanmak üzere sosyal medya trendleri nasıl takip edilir hadi buna bakalım. Sosyal medyada trendleri takip etmenin farklı yolları bulunmaktadır. Bunlardan ilki sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmaktır. Ayrıca sosyal medya gündemini takip etmek için de pek çok yol vardır. Mesele Twitter üzerinden “Trends” bölümünde güncel konuları keşfetmek mümkündür.

Bunlar yeterli değil daha fazla trendleri nereden öğrenebilirim diye soruyorsanız sosyal medyayı takip etmenin diğer bir yolunun devamlı araştırma halinde olmaktır. Pek çok sosyal medya uzmanı, bu platformlarda yeni gelişmelerin seyri hakkında çeşitli bloglar yazmaktadır. Bu blogları araştırarak güncelde neyin popüler olduğundan haberdar olmak mümkündür. Ayrıca dünyaca ünlü olan sosyal medya içeriği oluşturan yazarları da takip etmeniz önemlidir. Çünkü konuya çok daha geniş bir perspektiften bakmanıza yardımcı olacaktır. Son olarak sosyal medya trendlerini takip etmek için sosyal medya analiz araçlarından destek almak da mümkündür. Kullanıcı analizinin yanı sıra, sayfa ve içerik analizi gibi önemli verilere ulaşma imkânı tanımaktadır. Sosyal medyadaki trendleri görmeniz noktasında da size kolaylık tanımaktadır. Dilerseniz trendleri takip etmek için kullanabileceğiniz sosyal medya analiz araçlarını aşağıda bulabilirsiniz. 


  • Google Analytics
  • Falcon.io
  • ContentStudio
  • Cyfe 
  • BuzzSumo

 

Sosyal medyada trendler nereden öğrenilir artık haberdarsınız. O zaman dijital pazarlama çalışmalarınızı güncel tutmak için şimdiden trendleri takip etmeye başlayın deriz! 




Bizimle İletişime Geçin