keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
B2B içerik pazarlama stratejisi nedir ve bunun
markalar için önemi ne seviyededir? B2B İçerik Pazarlama stratejisinin
asıl amacı öncelikle müşteri sadakatini arttırmaktır. Bu sebeple siz ideal
markaların müşterilerinin rakipleriniz yerine sizinle iş yapmayı tercih
etmesini sağlayacak tarzda stratejiler oluşturulmaktadır.
En etkili ve verimli B2B içerik pazarlama stratejisi hedef kitleyi anlamak ve onlarla bağ kurmak üzerine oluşturulmaktadır. Diğer yandan bilinmelidir ki içerik pazarlama stratejisi anahtar sözcüklerden ve düzenli paylaşımların çok ötesinde bir stratejik yöntemdir. Keylab olarak hazırladığımız bu yazımızda sizlere “B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir? Neden Önemlidir” başlığını en ince ayrıntılarına kadar açıklayacağız.
B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir?
İşletmeler arası pazarlama amacıyla kullanılan yönteme B2B içerik pazarlama stratejisi denilmektedir. B2B içerik pazarlama stratejisi sayesinde işletmeler diğer işletmelere hizmetlerini ve ürünlerini tanıtır, marka bilinirliliğiniz arttırır. Diğer yandan bu strateji sayesinde işletmeler potansiyel müşterilerini sadık müşteriler haline getirmektedir.
Günümüzde her alanda mevcut olan binlerce işletme bulunmaktadır. İşletmenizin diğer işletmelerden daha çok öne çıkması için mutlaka B2B satış stratejisini kullanmanız gerekmektedir.
B2B içerik pazarlaması sayesinde, tüketicilerinin önemli problemleri ele alarak alternatif çözümler üretilmektedir. Tüketici şikayetlerini konu alan yüksek kaliteli içerik üretmek B2B içerik pazarlama stratejisinin en önemli detaylarında biridir. Yüksek kaliteli içerik üretirken ise blog gönderileri, teknik incelemeler ve eğitici videolar, infografikler, case çalışmaları kullanılabilir.
Günümüz globalinde hedef kitleye en doğru
şekilde ulaşmak ve ulaşılan hedef kitleyi elinde tutmak için B2B içerik
pazarlaması şarttır. Bunun yanı sıra B2B içerik pazarlama stratejisini en
etkili şekilde yürütmek için mutlaka yapmanız gereken bir şey daha vardır. O da
B2B içerik pazarlama stratejisini, sosyal medya içerik stratejisi ile eş
zamanlı olarak yürütmek.
B2B İçerik Türleri Nedir?
İşletmeler için son derece önemli olan B2B içerik pazarlama stratejisine uygun bazı içerik türleri bulunmaktadır. B2B içerik pazarlamasına uygun içerik çeşitleri bloglar, e-kitaplar, inografikler, podcastler, eğitici videolar ve daha çeşitli şekillerdedir. Şimdi sizlerle B2B içerik pazarlama stratejisine en uygun B2B içerik türlerini inceleyeceğiz.
Bloglar
Blog yazıları,
işletmenizin web sayfanda yer alan blog bölümünde aktif olarak yayınlanacak
olan yazılara denilmektedir. Blog yazıları, öncelikle müşterileri
bilgilendirmek ve farkındalık oluşturmak amacı taşır. Bu sebeple çoğunlukla
satış hunisinin farkındalık aşamasında yer almaktadır. Blog yazıları farkındalık
aşamasında kullanıldığında, yazı stili ve üslubu önemlidir. Aşırı kurumsal bir
firmaysanız çok daha resmi bir dil ile yazarsınız. Daha halk ile iç içe bir
işletmeye sahipseniz daha farklı bir üslup tercih edersiniz. İşletmenizin
sunduğu hizmet ve işletmenin büyüklüğüne göre yazı üslubu farklılaşmaktadır.
Diğer yandan her marka için geçerli olan bir kural vardır. O da harekete
geçirici nitelikte mesaj vermek. Müşterilerinizi önce yumuşatmalı, merak ettirmeli,
sonra çözümü ya da sunmak istediğiniz şeyi sunmalı ve onu ikna ettikten sonra
harekete geçirmelisiniz.
Podcastler
Podcastler, basitçe tanımlamak gerekirse dijital ses içerikleridir. Podcastlerinizi Spotify ve Apple gibi platformlar aracılığıyla paylaşabilirsiniz. Diğer yandan Poscastler web sitesi uyumlu ise, web sitesine de eklenebilmektedir.
Podcast
içerikler tek bir konuşmacı tarafından yada birçok konuşmacı tarafında
oluşturulabilir. Ses yazıdan her zaman daha etkili bir ikna aracıdır. Bu
sebeple B2B içerik pazarlama stratejisinde mutlaka Podcast’ e yer verilmelidir.
Eğitici Videolar
Ses
yazıdan etkilidir, görsel ve ses birleşmesi ise sesten daha etkilidir. Poscast
B2B için etkili bir yöntemdir. Fakat eğitici videolar hem görsel hem de işitsel
duyulara hitap ettiği için çok daha etkili bir B2B içerik türü olarak karşımıza
çıkmaktadır.
Bunun yanı
sıra Semrush anketine göre, pazarlamacıların %50’ye yakını, en başarılı performans
gösteren pazarlama içeriklerinin videolar olduğunu göstermektedir. Bu sebeple
B2B pazarlama stratejisi işine, müşterilerilerinizin, hedef kitlenizin ilgisini
çekecek önemli bilgilerini ve ipuçlarını veren videolar oluşturarak başlayın.
E-Kitaplar
E-kitaplar belli bir alanda uzmanlık belirtir ve detaylıca hazırlanmış online içeriklerdir. E-kitap hazırlamak her marka için uygun olmayabilir. Diğer yandan E-kitaplar, kullanıcılara kapsamlı bilgiyi kolay, hızlı ve teknolojik şekilde sunduğu için hedef kitle tarafında sıklıkla tercih edilmektedir.
E-kitap içeriği
üretmek için uygun olan işletmeler bu alan üzerinden içerik pazarlama planlarını
yapabilir. Bu içerik türüne uygun olan markaların içerik pazarlaması için
hazırlayacakları e-kitaplar, sektördeki otorite ve ayrıca marka bilinirliğiniz
için oldukça fayda sağlayacaktır.
Rapor ve Auditler
Bir diğer
B2B içerik türü olan Rapor ve auditler, işletmenizin uzmanlaştığı bilgileri
sunan indirilebilir içerikler olarak karşımıza çıkmaktadır. Raporlar ve Auditler işletmenin
bir konudaki uzmanlığını aktarmaya yardımcı olmaktadır. Bu
içerik türünde bilgileri kullanıcılara sunmadan önce detaylı bir araştırma ve
analiz şarttır. Çünkü bu içerikler stratejik bilgiler içerdiği için, satış
hunisinin değerlendirme aşamasında kullanılmaktadır.
İnfografikler
İnfografikler
markaların en yoğun bilgileri en basit, grafiksel düzenlerde sunabilmeleri
için faydalıdır. Bu B2B içerik türü ise satış hunisinin farkındalık aşamasında
tercih edilmektedir.
İnfografikler ile işletmenizdeki mevcut
verileri, görsel bir formatta anlaşılır hale getirirsiniz. Daha sonra bu
görseller sosyal medyada, potansiyel müşterilerle veya sektör yayıncılarıyla paylaşılmaktadır.
Özellikle bilinmesi gereken şey şu ki, farkındalık aşamasında infografikleri
kullanırken hedef kitlenin bilmek isteyeceği en genel bilgileri sunmalısınız.
Referanslar
Referanslar,
müşteri yorumlarını içeren bir içerik türüdür. Bu içerik türü 2 şekilde
karşımıza çıkmaktadır. Bunlar metin veya videolar şeklindedir. Potansiyel
müşterileri ikna etmeye en yardımcı olan araçlardan biri diğer müşterilerin
yorumlarıdır. Bu sebeple referanslar, satış hunisinin her aşamasında etkili şeklinde
kullanılmaktadır.
B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Neden Önemlidir
Globalleşen
dünyamızda her geçen gün marka ve işletme sayısı artmaktadır. Her sektör, her
himzet, her ürün için binlerce marka bulunmaktadır. Tüm bu markalar arasından
öne çıkıp doğru hedef kitleye ulaşmak için B2B içerik pazarlama stratejisine
önem vermeniz gerekmektedir.
Eskiden
markalar TV reklamları veya internet reklamları ile öne çıkmaya çalışırdı.
Fakat günümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve insanlar için öncelikli bir
platform olması sebebiyle markalar öne çıkmak için sosyal medya ve internet
üzerinde içerik pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bunu en başarılı
şekilde yapabilmenin yolu ise B2B içerik pazarlama stratejisini kavramaktır.
Peki B2B içerik pazarlama stratejileri marka ve işletmelere ne şekilde katkılar
sunmaktadır.
·
Marka bilinirliğinizi artırır
·
Markanıza dair güven oluşturur
·
Web sitenizin trafiğini artırır
·
İçerik uzun ömürlüdür
·
Az harcama ile yüksek gelir
elde etmenizi sağlar
·
Satış hunisinin her aşamasında etkilidir
B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Adım Adım Nasıl Olur
Markanızın
marka bilinirliğini sağlamak, satışları arttırmak ve müşterilerinizi çoğalmak
için B2B içerik pazarlama stratejisini adım adım uygulayın. Şimdi sizlere en
başarılı B2B içerik pazarlama stratejisi nasıl olur adımlar halinde
aktaracağız.
1.adım: B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Hedeflerinizi
Belirleyin
B2B içerik
pazarlama stratejisine ilk olarak içeriğin işletmeniz için belirlediğiniz
hedeflere nasıl katkıda bulunacağını belirleyerek başlayın. Marka olarak
amacınız çok çeşitli olabilir. Farkındalık oluşturmak, müşteri kazanmak, satışı
arttırmak vs. Bu sebeple öncelikle markanızın amacını, hedeflerini belirleyin.
Bu amaç ve hedefleri belirledikten sonra ise büyük bir adımı başarmış
olacaksınız. Belirlediğiniz amaç ve hedefler B2B içerik pazarlama stratejinizin
en önemli kısmıdır. Çünkü geri kalan tüm strateji bu adıma göre
şekillenecektir. Diğer yandan içerik hedeflerinizi de bu hedefe göre
belirlersiniz. Stratejinizin etkinliğini ölçmek için gereken KPI’ları
belirlemek bu sayede çok daha kolay olacaktır.
2.adım: Hedef Kitlenizin İhtiyaçlarına Göre Hareket
Edin
B2B içerik pazarlamanın en önemli amacı
hedef kitlenize hitap eden içerikler oluşturmaktır. Bu içerikler aynı zamanda
onların problemlerini çözen içerikler olmalıdır. Bu sebeple en önemli
adımlardan bir diğeri de, hedef kitlenizi nasıl harekete geçireceğinizi kavramaktır.
Potansiyel müşterileriniz ne konuda ihtiyaçlara sahip? İhtiyaçları konusunda
karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Bu sorular cevaplandıktan sonra içeriğinizi
bu alanda nasıl yönlendirebileceğinizi planlamalısınız. Hedef kitlenizin
ihtiyaç ve problemlerine yönelik çözümler bulusunuz. Ve tüm bunları rakip analizini
de hesaba katarak yapmalısınız.
3.adım: Rakip Analizi Yapın
Rakip analizleri diğer markalardan öne
geçmeniz için oldukça önemli bir adımdır. Rakip analizleri markalara neyin
dönüşüm sağladığı bilgisini vermektedir. Bu sebeple rakip analizini iyi
yapmalısınız. Rakipleriniz neler yapıyor, ne şekilde hizmetlerini sunuyor, ne
şekilde içerikler üretiyor ve nasıl dönüşler alıyor? Bunları detaylı şekilde
analiz ettikten sonra markanız için uygun olabilecek en uygun içerikleri
üretebilirsiniz.
Bu içerik üretme aşamasında rakiplerinizden kopya çekebilirsiniz. Bunun örneğini en global markalarda görüyoruz. Fakat bu içeriği daha aynı şekilde değil üstüne başka şeyler katarak, markanıza daha uygun hale getirerek üretmelisiniz.
Diğer yandan rakip markaların içerik
stratejilerini analiz etmek için Semrush,
Screaming Frog ve Ahrefs kullanabilirsiniz.
4.adım: Satış hunisinin tüm aşamaları için içerik oluşturun
B2B satın stratejisi birçok adım içermektedir. Her adım bir öncekine bağlıdır ve bir sonrakini de etkiler. Bu sebeple satış hunisinin her aşamasında alıcıların ve müşterilerin ilgisini çekecek içerik üretmeniz gerekmektedir. Burada satış hunisini dikkate alın. Söz konusu potansiyel müşteriler, satış hunisinin hangi aşamasında bulunduklarına bağlı olarak farklı ihtiyaç ve beklentilere sahip olmaktadır. Satış hunisinde ise 3 önemli kısım yer almaktadır. Şimdi bunları inceleyeceğiz.
Satış Hunisinin Tepesi (Farkındalık)
İnsanların markanızın sunduğu hizmetler ve ürünler hakkında bilgi edinmeye başladığı yer olarak tanımlanmaktadır. Bu ise sosyal medya reels ve postları, blog gönderileri, paylaştığınız infografikler, podcastler ile sağlanmaktadır.
Satış Hunisinin Ortası (Değerlendirme)
Değerlendirme aşamasında insanlar ürününüzü veya hizmetinizi bir seçenek olarak değerlendirmeye başlamaktadır. Değerlendirme aşamasında en sık kullanılan içerik türleri ise E-kitaplar, web seminerleri, ürün özellik sayfaları ve video içerikleridir.
Dönüşüm Hunisinin Alt Kısmı (Satış)
Satış,
potansiyel müşterilerinizin sunduğunuz hizmet yada ürün hakkında karar
verdikleri ve alıcıya dönüştükleri yer olarak tanımlanmaktadır. Yaptığınız
sunumlar, teklifler ve fiyatlandırma sayfaları buna örnek olarak verilebilir.
5.adım: Performansı ve Sonuçları Ölçün
B2B
içerik pazarlama stratejisinde son aşama ise performans ve sonuçların ölçülmesi
olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sayede B2B stratejinizin ne derece başarılı
olduğunu görmüş olursunuz. Performans ve sonuçları ölçme kısmında gerekli
analizler yapılmalıdır. Bu aşamada neyin tam olarak ne işe yaradığını anlamak için, farklı
içerik türlerini ve tanıtım
stratejilerini denemenizde fayda vardır.
Diğer yandan hangi kanalların daha yüksek değerli potansiyel müşteriler
getirdiğini inceleyin. Söz konusu stratejinizi yönlendirmek ve performansınızı
optimize etmek için ölçülebilir verileri kullanmak önemlidir. Çünkü bu sayede
uzun vadeli bir marka başarısının temellerini atılmaktadır.