keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Influencer Marketing Nedir? Avantajları Nelerdir?

Globalleşen dünyamızda her geçen gün yeni bir teknolojik yenilik ile karşılaşmaktayız. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile insanların ve markaların davranışlarının oldukça değiştiğini gözlemlemekteyiz. Gelişen teknolojinin önümüze çıkardığı ve bir nevi 3. Elimiz olan sosyal medyanın en yeni iş gücü olan Influencer Marketing, markalar için oldukça önemlidir.

Dünyamızda yepyeni bir iş haline gelen Influencer Marketing sosyal medyanın yükselişi ile ivme kazandı. Diğer yandan sosyal medya reklamlarını kapsayan Influencer Marketing markalar için pazarlamada bir devrim yarattı. Diğer yandan pazarlama konusunda en etkili araçlardan biri haline geldi. Geleneksel reklamcılık anlayışının gerilediği ve sosyal medya reklamlarının yükselişe geçtiği bir dönemde Influencer Marketing kavramının da çok çeşitli incelikleri ortaya çıktı.

Keylab Yazılım ve Danışmanlık olarak sizlerle “Influencer Marketing Nedir? Avantajları Nelerdir?” beraber inceleyeceğiz.

 

Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing bir markanın ürün ve/veya hizmetlerinin sosyal medyada yer alan influencer’lar tarafından çeşitli yazılı, görsel ya da video içerikleri ile tanıtılmasıdır. Bu pazarlamada influencer’lar ile markanın sosyal medya üzerinden tanıtımı için iş birliği yapılmaktadır.

 

Günümüzde İnfluencer marketing son derece etkilidir. Çok fazla reklamın ve pazarlama taktiğinin olduğu bir dünyada insanlar genellikle güvendikleri kişilerin tavsiyelerini dikkate almaktadır. Bu sebeple influencer’lar, bu konuda markaların tercih ettiği kişilerdir. Influencer’lar takipçileri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Bu sebeple markaların hedef kitlesine doğrudan ulaşmalarını ve satış üzerinde daha çok etkili olmayı sağlarlar.

 

Diğer yandan influencer’lar içeriklerini çoğunlukla samimi bir şekilde paylaşırlar. Sanki yakın arkadaşlarına anlatır gibi. Bu da takipçilerin o marka hakkındaki bakış açısını olumluya çevirir. Bu sebeple markalar sadece satış ve tanıtım için değil, marka imajları açısından da influencer marketing’i sıklıkla tercih etmektedir.

 

 

Influencer Nedir?

Influencer, sosyal medya platformlarında yüksek takipçi kitlesine sahip, etkileşimi yüksek içerikler üreten ve paylaşan, yaptıkları ile takipçilerini yönlendirebilen içerik üreticileri olarak tanımlanmaktadır. Belli bir iş veya konuda uzmanlaşan influencerler makro gibi çok yüksek takipçilere sahip olabileceği gibi mikro gibi daha az takipçili de olabilir. Markaların influencerları iş birliği yapmak için seçerken dikkate aldığı şey öncelikle o kişinin takipçileri ile olan iletişimi ve paylaştığı içeriklerdeki etkileşim oranı olmaktadır.

Örnek verecek olursak 800 bin takipçili bir kişinin genel olarak reels videolarındaki beğeni, yorum, kaydetme, direct oranları sırasıyla 8.000, 280, 15.000, 9.000 iken 100 bin takipçili bir kişinin aynı şekilde oranları 8.000, 360, 21.000, 10.000 ise daha az takipçili olan kişi seçilmektedir. Bunun sebebi iş birliği çalışmasında satın alınmanın ya da daha çok kişiye yayılmasının daha etkili şekilde artacak olmasıdır.

 

Influencer Çeşitleri

Influencerlar, takipçi sayılarına, etkileşim oranlarına, uzmanlıklarına göre çok çeşitli şekilde sınıflandırılmaktadır. Takipçi sayılarına göre influencer türleri şu şekildedir.

  • Mikro Influencerlar: 1.000 ile 100.000 takipçi
  • Makro Influencerlar: 100.000 ile 1 milyon takipçi
  • Mega Influencerlar: 1 milyondan fazla takipçi

Bu influencer çeşitlerinin biraz daha içine girerek inceleyecek olursak ise şunlardan bahsedebiliriz.

Mikro influencer’lar daha niş bir kitleye ulaşma konusunda etkilidir. Genellikle belirli bir nişi veya konuyu hedeflerler. Daha küçük bir takipçi kitlesiyle etkili bir etkileşimde bulunurlar.

Diğer yandan bu influencerların takipçileri, o influencer ile daha yakın bir ilişki kurar. Dolayısıyla bu da, influencerın tavsiyelerine ve önerilerine daha fazla güvendikleri anlamına gelmektedir. Bunun yanı sıra mikro influencerlar genellikle daha uygun fiyatlıdır. Bu sebeple küçük veya orta ölçekli markalar için daha erişilebilirdir. Aynı zamanda daha küçük takipçi kitlesine sahip olmalarına rağmen, genellikle daha yüksek etkileşim oranları elde etmektedirler.

 

Mikro influencer’lar ise daha geniş kitleye ulaşma konusunda etkilidir. Daha büyük ve çeşitli bir takipçi kitlesine sahiptirler. Bu nedenle markalar iş birliği sonucunda daha geniş bir kitleye ulaşabilirler. Diğer yandan bu influencerlar, influencer pazarlama konusunda daha fazla deneyime sahiptir. Böylelikle daha profesyonel bir yaklaşım sunabilirler. Aynı zamandan bu influencerlar, marka ile ilişkilendirildiklerinde, markanın itibarını ve güvenilirliğini arttırmaktadır. Diğer yandan daha fazla etkileşim ve daha yüksek marka bilinirliği sunmaları açısından avantajlıdır.  

 

Mega influencer’lar çok geniş kitleye ulaşma konusunda etkilidir. En büyük takipçi kitlesine sahip olan influencer türü mega influencer’dır. Markaların çok geniş bir kitleye ulaşmalarına yardımcı olabilirler. Diğer yandan markanın üst düzey tanıtımını yapabilmektedirler. Ayrıca büyük hızla geniş çapta bilinirlik sağlamaktadırlar. Sosyal medyada trend olma konusunda başarılıdırlar. İçerikleri genellikle viral hale getirebilirler. Böylelikle sosyal medyada trend olma potansiyeli taşırlar. Bunun yanı sıra mega influencerlar, uluslararası veya küresel bir hedef kitlesi olan markalar için oldukça idealdir.

 

Influencer Marketing Avantajları

Influencer’lar çok büyük kitlelere, TV reklamlarından ya da afişlerden çok daha etkili şekilde ulaşabilirler. Onlar birer kanaat önderi olarak da nitelendirilebilir. Bu sebeple paylaştıkları, söyledikleri, kullandıkları her şey büyük bir kitle tarafında takip edilir. Aynı şekilde çok büyük bir kitle tarafından da örnek alınmaktadırlar. Bu sebeple paylaştıkları ürün hakkında büyük etkileşimler alırlar ve insanları satın almaya yönlendirmeleri çok daha kolaydır.

Yüksek takipçi kitleleri sayesinde markaların daha fazla görüntülenmesine ve bilinirlik kazanmasına yardımcı olurlar. Diğer yandan takipçileri genellikle influencer’a güvenir, o kişi bir markayı ya da spesifik olarak ürünü tanıttığında doğal olarak ona da otomatik olarak güvenirler. Bunun yanı sıra influencer’lar takipçileri ile her zaman samimi bir dil ile iletişim kurar. Bu sayede takipçiler influencer’a yakınlık ve samimiyet besler. Herhangi bir marka ya da ürünü tanıtırken de aynı dil kullanıldığı için o marka ya da ürüne sempati duymak bu sebeple muhtemeldir.

Influencer marketing’in en önemli avantajlarından biri de etkili içerik üretimi. Her influencer’ın ürettiği içerikler kendine hastır. Öyle ki bu durumda iş birliği anlaşması yapılan bir influencer o markaya, iyi anlamada düşünülenin çok daha ötesinde bir içerik sunabilir ve bu o markayı zirveye çıkarabilir. Bu sebeple influencer’lar içerik üretme konusunda çoğu zaman bir reklam ajansından daha başarılı içerik fikirleri ortaya çıkarabilir.

 

 

Influencer Pazarlama Stratejisi

Markanız için başarılı bir influencer pazarlama stratejisi oluşturmak mı istiyorsunuz? O halde dikkate almanız gereken bazı önemli stratejiler bulunmaktadır. Bunları adım adım sizlere aktaracağız.

 

  • Adım: Hedef kitle belirlemek. Bu adımda markanızın hedef kitlesini iyi anlamanız gerekmektedir. Bu seçeceğiniz influencer’ı doğru seçmenizde kritik bir rol oynamaktadır.
  • Adım: Strateji geliştirmek ikinci önemli adımdır. Bu adımda influencerlarla iş birliği yaparken, ortak bir strateji oluşturmanız gerekmektedir. Diğer yandan yine bu adımda kampanyanın hedeflerini, kullanılacak içerik türlerini ve yayın takvimi belirlemelisiniz.
  • Adım: içerik üretimi ve yayın aşaması adımında influencer’lar, markanızın ürün veya hizmetini tanıtmak için içerikler üretir. Daha sonra içerikleri belirlenen tarih ve saatte kendi takipçi kitlesi ile paylaşır. İçeriklerin kalitesi ve uygunluğu markanız için oldukça önemlidir.
  • Adım: Analiz ve değerlendirme adımı ise iş birliğinin ne kadar başarılı olduğunu kanıtlar. Paylaşılan içerikten alınan İzlenmeler, etkileşimler, dönüşümler ve ROI gibi metrikler göz önünde bulundurulur.

 

Influencer pazarlama, günümüz dünyasından ve sosyal medyanın evriminde önemli bir role sahiptir. Aynı zamanda özellikle markalar için çok güçlü bir pazarlama aracıdır. Doğru hedef kitleyi seçtikten sonra seçeceğiniz influencerlarla iş birliği yaparak, hedeflediğiniz kitleye daha yakından ulaşabilirsiniz. Böylelikle daha etkili bir iletişim kurabilirsiniz. Fakat burada dikkat etmeniz gereken şey, başarılı bir influencer pazarlama stratejisi oluşturmak için dikkatli bir şekilde planlama ve analiz gerektiğidir. Doğru bir planlama ve analiz ile markanız başarılı bir influencer marketing gerçekleştirir. Böylece bu iş birliği markanızın büyümesine ve beklediğiniz satışların yapılmasına katkıda bulunur.

 

 

Başarılı Influencer Marketing İşbirliği Örnekleri

 

Günümüzde influencer marketing’in son derece yaygınlaşması ile beraber birçok dünyaca ünlü marka da bu konuda çalışmalar yapmaktadır. Eskiden pek ciddiye alınmayan bu iş gücü artık oldukça ciddiye alınmaktadır. Çünkü zamanla ne kadar yaratıcı içeriklerin ortaya çıkarıldığı gözle görülmüştür. Aynı zamanda ortaya çıkarılan içeriklerin ne kadar başarıya ulaştığı da herkes tarafında görülmektedir. Buna bir örnek verecek olursak bir türk markası olan ve pandemi döneminde ortaya çıkarılan 4 yıldır sektörde hizmet veren The Purest Solutions markası doğru influencer pazarlama stratejisi ile şuan sektörde öncü konumdadır. Bunu başarmasının sebebi sektöre ilk adım attığı andan itibaren mikro influencer’lar ile çalışmaya başlaması ve markasını duyurmasıdır. Daha sonra makro influencer’lar ile iş birliğine ve reklam kampanyalarına başlamıştır ve şuan ise mega influencer’lar ile iş birliği yapmaktadır. Bu markanın bu başarısı birçok markaya örnek olmuştur. Bunun gibi daha birçok marka adını çok başarılı şekilde duyurmuş ve sektörde ilerlemiştir. Aynı zamanda satışlarını da oldukça başarılı şekilde arttırmıştır.

Influencer marketing bu anlamda markaların en çok etki aldığı reklam çalışmalarından biri haline gelmiştir. Özellikle sosyal medya uygulamalarından instagram ve tiktok üzerinden aktif reklam, iş birliği çalışmaları yapılmaktadır. Bunun yanı sıra markalar dünyaca ünlü isimler ile TV reklam filmi çalışmaları yaptıklarında, bu reklam kampanyası o reklam yıldızının instagram hesabından da desteklenmektedir. Bu da influencer marketing türlerinden biridir. Bu sayede hem TV hem de sosyal medya kitlesi aynı andan yakalanmış olmaktadır.

 

Influencer Marketing’de Yer Alan Ünlüler

Dünyada çok yaygın bir hale gelen influencer marketing, dünyaca ünlü film yıldızlarının, futbol oyuncularının, ses sanatçılarının da kullandığı bir iş birliği türüdür. Ülkemizde Kıvanç Tatlıtuğ, Yasemin Özilhan gibi oyuncular da sosyal medya hesaplarından influencer marketing yapmaktadır. Bunun dışında buna dünyada örnek verecek olursak Cristiano Ronaldo’yu verebiliriz. Kendisi ünlü spor markası Nike ile işbirliği yaparak etkileyici bir pazarlama kampanyası yürütmüştür. Bu iş birliğinde Ronaldo, Nike’ın futbol ayakkabılarını ve giyimini tanıtan reklamlarda yer almıştır. Daha sonra bu reklam filmini sosyal medya hesapları üzerinden paylaşmış ve bu sayede markayı desteklemiştir. 

Bu işbirliği sayesinde, Nike’ın futbolseverler arasında popülerliğini artırılmıştır. Aynı zamandan ürünlerin satışlarının yükselmesine de yardımcı olmuştur.

 

Bu ve bunun gibi birçok örnek bulunmaktadır. Influencer marketing etkili bir iş gücüdür. Markalar ve içeriği paylaşan kişiler için çok başarılı sonuçların ve ücretlerin konuşulduğu bir alandır. Bu sebeple herkes tarafından ciddiye alınmaktadır. Instagram, youtube ve tiktok üzerinden tanınan kişilerin dışında film ve sinema oyuncuları, şarkıcılar, tiyatrocular da hali hazırda olan tanınırlıklarını kullanarak instagram üzerinden markalarla iş birlikleri yapmaktadırlar.

 

Bu sebeple influencer marketing markaların en uygun bütçelerle maksimum verim alabilmesi için oldukça idealdir.

Bizimle İletişime Geçin