keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Viral İçerik Oluşturma!

Viral içerik oluşturma içerik oluştururken temel beklentilerden bir tanesidir. Çünkü beklentiler yüksek erişimdir.  Ancak içerikleriniz viral olmadığında bu konu ile ilgili tereddütler yaşayabilmektesiniz. Bu sebeple akıllarda viral içerik nedir? Nasıl oluşturulur? İçeriklerin viral olmasını sağlayan etkenler nedir soruları oluşabilmektedir. Bir içeriğin viral olması için elbette görüntü kaliteleri niş içerik ve ustaca hazırlanılmış senaryoların olması gerekmektedir. Ancak bunlardan farklı olan tamamen duygusal zekamıza dokunan içeriklerin daha fazla viral olduğu da bir gerçektir. İnsanların kalplerine ulaşacak ve viral hale getirecek bir içeriğin etik çekiciliği, duygusal çekiciliği veya mantıksal bir çekiciliği olması gerekmektedir. Eğer bunların üçüne de sahip bir viral içerik oluşturursanız sizlerin içeriklerinin viral olacağını çok net bir şekilde görebilirsiniz. 

O halde Keylab Yazılım ve Danışmanlık şirketi olarak sizlere viral içerik nedir ve ne değildir ve viral içerik nasıl oluşturulur başlıklarını anlatarak içeriklerinizi renklendirelim!

 

Viral İçerik Ne Değildir?

İçerik üreticilerinin bir içerik girerken temel beklentileri içeriklerinin viral olması olmamalıdır. Çünkü viral oluşumu tahmin edilemez bir süreçtir. Ayrıca yalnızca içeriklerinizin viral olması için uğraşmanız muhakkak içeriklerinizin de kalitesini düşürecektir. Bu sebepler sizlerin içeriklerini oluştururken yalnızca içeriklerin viral olup olmamasına odaklanmaması gerekir. Eğer temel amacınız viral oluşu olursa hedef kitlenizin dışında olan insanlara da erişerek marka imajınızı zedeleyebilirsiniz. Bu sebeple ana amaçlarınız arasında viral olma ya da olmama durumu olmamalıdır. Temel amaçlarınız sizin marka imajınıza uygun, etkili , duygusal zekayı ve marka portfölyesine uygun içerikler üretmek olmalıdır. Ancak temel amacınız viral içerik oluşturmaksa buna erişim de oldukça kolaydır.

Sizler viral içerik üretmek için yapmanız gereken adımlardan bir tanesi  o dönemde neyin popüler ve ses getiren içerikler olduğunu gözlemlemek olmalıdır. En iyi gözlem aracı da şüphesiz Google Trends ve türevi web sitelerdir. Sizler bu web sitelerini takip ederek gün içerisinde trendleri yakalayabilmeniz oldukça mümkündür! O halde sizler de web sitenizin önceliklerini belirleyerek içeriklerinize yön verebilir, hedefleriniz doğrultusunda sürecinizi ilerletebilirsiniz!

Viral İçerik Nedir?

"Viral" içerik tanımı, kısa bir süre içerisinde çok büyük kitlelere ulaşma ve etkileme anlamına gelmektedir. Bu içeriklerin bazıları bir makale, video, meme olabilmektedir. Ya da replik ve anlık hareketler sosyal medya kullanıcılarını etkileyerek hayatlarında yer alabilmektedir. Viral kavramının oluşunda tek bir etki vardır. O da zamandır. Eğer bir içerik uzun zaman boyunca tüketilmesi ise bu viral olmayan içeriktir. Ancak bir içerik hızlıca yayıldıysa bu içerik viral içeriktir. Ayrıca belirttiğimiz gibi  bir içeriğin viral oluşu tahmin edilememektedir. Bir içeriğin viral oluşunun garantisi verilmemektedir. Bu sebeple iyi bir analiz ve strateji süreci ile viral içerik oluşturma denemeleri yapılabilmektedir. Ayrıca viralleşme sayesinde içeriğinizin daha çok satış sağlamasını ve işletmenizin daha başarılı olmasını sağlar. Bu sebeple viral içerik sayesinde sitenize daha çok insan geldikçe potansiyel müşteri sayılarınız da katlanır. Potansiyel müşteri sayınız arttığında ise dönüşüm oranınız da aynı ölçüde artar. Web sitesi trafiğinin oluşumu da sizleri rakiplerinizden öne çıkartır!

Keylab Danışmanlık olarak sizlere viral içerik oluştururken dikkat etmeniz gereken temel maddeleri paylaşarak potansiyel kitlelerinizi büyütüyoruz!

Viral İçerik Nasıl Oluşturulur?

   1. Günlük Trendler!

Viral içerik hazırlamak isteyenlerin en büyük dostu şüphesiz Google trends başlıklarıdır. Çünkü ne zaman içerik üretirseniz üretin, her zaman insanların o sırada aradıkları bilgiye erişim sağlayabilmeleri gerekmektedir. En çok aranan ve merak edilen günlük trendleri de Google trends dışında görebileceğiniz bir mecra olmamaktadır. Ancak Google trendsler ile ilgili en büyük algı ve yanılgı konu başlıklarının sürekli değişmesi olmaktadır. Bu değişimden dolayı siz içeriklerinizi üretene kadar gündem değişebilir ve viral içeriğiniz boşa gidebilmektedir. Bu sebeple her zaman bir adım ilerisini ön görerek içerik hazırlamanız gerekir. Ayrıca ilk güncel içeriği oluşturmak sayfanızın yüksek dinamikleri açısından büyük önem taşımaktadır. Ayrıca, önemli olan içeriğin yalnızca insanların önüne çıkarak viral olması değil, aynı zamanda onu doğru insanların önüne çıkararak etkileşiminizin artırılması gerekmektedir. İçerik sahiplerinin  kitlelerini çok iyi bir şekilde tanıması ve bu düzeyde içerik üretmesi etkileşimi muhakkak artıracak unsurlar arasında yer almaktadır.

  1. Kitlenizi Tanıma Adına Araştırmalar Yapmak!

İçerik sahipleri sayfasının hedef kitlesini tanıması gerekmektedir. Ayrıca viral içeriğe erişecek olan kişilerin karakteristik özellikleri hakkında fikir edilmesi gerekmektedir. Hedef kitle araştırması ile içeriklerin kalitesi ve etkileşim oranlarının artmaması  mümkün değildir. Özellikle bir ürünü pazarlama doğrultusunda içerik üreten marka sahiplerinde bulunması gereken başlıca özellik empati yapma içgüdüsüdür. İçerikleri, ürünü, satışı ve satın alma sonrası beklentileri oluşturulur. Ancak bu hedefleri oluştururken kendinizi hedef kitlenizin yerine koyarak o  hedeflerinizi alıcı gözü ile oluşturabilirsiniz. Ayrıca empati duygunuz ile  içerik oluşturursanız kendinizin eksiklerini de çok net bir şekilde görebilirsiniz. Sizler viral bir video oluştursanız ancak hedef kitleniz dışındaki insanlara erişirsiniz.  Bu durum da sizin marka imajına hiçbir şekilde katma değer katmamaktadır.  Bu içeriklerde hedef kitle analizi içeriklerin oluşumunda en önemli adımlardan biri olmaktadır.

  3.Viral İçerik ve Kaliteli Görsel İçerikleri!

Görsel içerikler kullanıcıların en çok dikkatini çeken ve bağlantı kurabilecekleri somut içeriktir. Bu sebeple görsel kullanımı hem site içeriği olarak hatırda kalmanıza hem de etkileşim olarak artış yaşamanızı sağlamaktadır. Görseller sayesinde, anlatılmak istenilen içeriği kısa  bir şekilde anlatmanız mümkün olmaktadır. Özellikle soyut tanımları anlatırken görselleştirmek kullanıcılar için bağlayıcı önem taşımaktadır. Bilişsel algımızda önem arz eden  görsel içerikler sayesinde etkileşimlerinizi artırabilirsiniz!

    4. İçerik ve Merak Duygusu Oluşumu

 İçeriklerinizde merak duygusu uyandırarak, tüm cevapları vermeden okuyucuya heyecan vermeniz sizin aktif takipçi kitlesine ulaşmanızı sağlamaktadır.  Attığınız manşetler kullandığınız dil veya sürpriz gelişmeleri partlara bölerek içerik oluşturmanız kitlenizde merak duygusu oluşturarak erişim sayılarınızı artırmaktadır.

    5. Kanallarınızın Açık Olduğuna Emin Olun

Bu madde sizlerin paylaşım yaptığı sosyal mecralardaki tüm iletişim kanallarının açık olmasını kapasamaktadır. Eğer herhangi bir içerik paylaşıyorsanız sizin iletişim kanalları alanında sorun yaşamamanız gerekmektedir. Örneğin İnstagram platformu ile hedef kitlenize ulaşıyorsanız bu platformda yorumlarınızın açık olması, kolay paylaş seçeneklerinin sorunsuz çalışması gerekmektedir. Herhangi bir teknik arıza sizlerin etkileşimlerini düşürmeye ve spam kullanıcısı olarak gözükmesine sebebiyet verebilmektedir. Bu sebeple paylaşımlarını girmeden önce herhangi bir sorun ile karşılaşmayacağınızdan emin olmanız gerekmektedir!

    6. Hashtag Kullanımı

Özellikle yeni oluşturulan sayfalarda hashtag öne çıkarma konusunda oldukça akıllıca kullanılması gereken bir algoritma seçeneğidir. Sizler de kendi alanınızı kapsayan hashtagleri web sitelerinizde ya da sosyal medya hesaplarınızda kullandığınızda hedef kitlenizin direk önüne düşersiniz. Bu en hızlı şekilde hedef kitle ile etkileşime geçme yöntemlerinden bir tanesidir. Doğru hashtag kullanımı sizi öne çıkararak alanınızda viral olmanızı sağlayabilmektedir. Ayrıca büyük markalar da kendi hastagelerini sunarak bu hashtageleri viral edebilmektedir. Bu sayede yeni ürününüzün tanıtımını yaparken kullanıcılar bu hashtag başlıklarını kullanır. Sizler de marka yönetimizinizi profesyonelce yürütmüş olursunuz!

    7.Eğlence ve Duygusal Bağ Kurulması

Eğlence ve duygusal bağlantı kurulması , viral içeriklerin temel zinciridir. Hatta en çok viral içerik oluşturan konu başlıkları eğlence içeren konular olmaktadır. Daha sonra ise  duygusal açıdan izleyicileri tetikleyen videolar yer almaktadır. O halde kuruluşların içeriklerini hazırlarken izleyicilerin duygusal tepkilerini harekete geçmeleri gerekmektedir. Ya da izleyicilerinin içeriklerini paylaşma bunu meme haline getirmesi için ilgi çekici içerikler oluşturulması gerekmektedir.

Sizler bu adımlar ile sitelerinin trafiklerini ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Viral içerik oluşturmak  rakiplerinizin önüne geçme konusunda önemli adımlardan bir tanesi olmaktadır.  Paylaştığımız tüyoları uygulayarak viral içerik oluşturabilirsiniz !

 

 

Bizimle İletişime Geçin