keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Zamansız, sürdürülebilir hatta ölümsüz… Bu kavramları herhangi bir içerik pazarlama ile bağdaştırılabilir miyiz? Tabii ki evet! Son yıllarda web site içerik pazarlama dünyasında adını sıklıkla duyduğumuz evergreen içerik, kelimenin tam anlamıyla eskimeyen, zamanı olmayan ve tükenmeyen içerikleri ifade ediyor. Peki ama nasıl? Evergreen içerik konusunu sizler için derinlemesine ele aldık. Öyleyse evergreen içerik nedir, evergreen içerik nasıl üretilir bizimle birlikte keşfetmeye hazırlanın!
Her Daim Taze: Evergreen İçerik Nedir?
Zamana karşı meydan okuyan içerikleri tek bir potada eriten bir terim: Evergreen içerik. Güncelliğini hiçbir zaman yitirmeyen bu içerikler, uzun zaman geçtikten sonra bile neredeyse aynı oranda tıklanma alıyor ve okuyucusuna bilgi vermeye devam ediyor. “Hep yeşil kalan içerik” olarak ifade edebileceğimiz bu metinler, yıllar sonra bile adeta yapraklarını hiç dökmeyen ağaçlar gibi fayda sağlamayı başarır. Bu yönüyle içerik pazarlama alanında büyük yankılar uyandıran içerikler, değer kaybetmiyor olmasıyla organik trafik seviyesini her zaman aynı seviyede tutma konusunda üstün bir performans sergiler. Evergreen içerik nedir daha iyi anlamanız açısından sizin için evergreen içerik örnekleri derledik. Hadi, aşağı kaydırın!
- Araştırma metinleri ve makaleler
- Bilgilendirici içerikler
- Ürün incelemeleri
- Röportajlar ve vaka çalışmaları
- Yemek tarifleri
- Soru-cevap içerikler
Demode mi, Not Trend mi: Evergreen İçerik Ne Değildir?
Evergreen içerikler, konu bakımından çok sık değişime uğramayan, cevapları değişmeyen ve aranma hacmi yüksek başlıkları hedef alıyor. Bu sayede yıllar geçse bile kendisine okuyucular bulmayı sürdürüyor. Peki, bu evergreen içeriklerin demode olduğunu anlamına geliyor? Kısa bir cevap verelim: Hayır. İşte, evergreen içerik ne değildir sorusu tam bu noktada fazlasıyla önem kazanıyor.
Öncelikle belirtelim, evergreen içerik türü, son tüketim tarihi olan veya modası geçen metinler değildir. Ancak bununla birlikte trend ve gündem konulu içerikler, belirli bir dönemi kapsayan istatistiksel metinler, moda yazıları, özel bir güne veya sezona uygun üretilen içerikler evergreen kategorisi dışında yerini alıyor.
Devam Eden Görüntülenme İçin: Yazarken Nelere Dikkat Edilmeli?
Kabul edelim, her yazar içeriğinin büyük bir okuyucu kitlesine seslenmesini, yıllar geçse dahi okunmasını ve üzerine konuşulmasını hayal eder. Evergreen içerikler her ne kadar yazarların bu hayaline sesleniyor olsa da, bu metinlerin istenen etkiyi yaratması için üretim aşamasında göz önünde bulundurulması gereken detaylar bulundurulmalıdır. Evergreen içerik yazarken dikkat etmeniz gerekenler şu şekildedir:
- Seçilen konu her zaman güncel olabilecek nitelikte olmalı.
- Dikkat çekici ve konuyu özetleyen bir başlık tercih edilmelidir.
- Okuyucuya konuyla ilgili detaylı ve yeterli bilgi vermeli, okuyucunun sorularını karşılamalıdır.
- Mutlaka SEO uyumlu olup arama motorlarına hitap edebilmelidir.
- İçerik hacmi yeterli olmalı.
Güncelliğini Yitirmeyen İçerikler Nasıl Üretilir?
Etkileyici ve amacına hizmet eden bir içerik oluşturmak için bazı adımları takip etmek gerekiyor. İçerik üretirken takip edeceğiniz 3 adım şöyle:
Adım 1# Konu seçimi: Bu içerikleri üretmek için ilk adımda metin yazarı kimliğinizi bir kenara bırakmanız gerekmektedir. Ayrıca bir okuyucu gibi düşünmenizi tavsiye ederiz. Bir okuyucu olarak neleri merak ediyorsunuz, size ne ilham verir, hangi konudaki bilgiler ilginizi çekebilir ve sizi doyum noktasına ulaştırmaktadır? Bu gibi soruların yanıtları size içerik yazmadan önce konu seçimi hakkında yol gösterici olabilir. Öyle ki, bir metnin güncelliğini her daim korumasında konu seçiminin önemi yadsınamayacak kadar değerlidir.
Adım 2# Başlık seçimi: Başlık yazarken her zaman okuyucunun merceğine girecek bir başlık bulmalısınız. Tabii ki bu başlığın konu hakkında bilgi veriyor olması da önemli. Bu adımın ardından içeriğinizi oluştururken okuyucuyu ekranda tutma sürenizi uzatmanız gerekiyor.
Adım 3# SEO ayarları: Evergreen içeriğin organik trafik çekmesi için teknik bakımından kusursuz olması epey mühim. Meta başlık ve meta açıklamalarını kurallara uygun şekilde oluşturmak mantıklı olacaktır. Aynı zamanda içeriğe site içi ve site dışı linklemeler yapılması etkili bir SEO çalışmanın parçasıdır.
Bir Yazar Daha Ne İster: Evergreen İçerik Yazmanın Faydaları Nelerdir?
Evergreen içeriklerin web sitesine artıları oldukça fazladır. Birincil faydası web sitenin bilinirliğini artırmaktır. Ayrıca site trafiği inşa etmek olan bu içerikler daha pek çok olumlu etkiyi yanında taşımaktadır. Evergreen içerik yazmanın faydalarını maddeler halinde aşağıya bıraktık!
- Arama motorunda web sitesini ilk sıralara taşımak
- Organik web trafiği sağlamak
- Sürekli müşteri portföyü oluşturmak
Evergreen içerik yazma konusunda tecrübeli ve yaratıcı bir metin yazarı kadrosu peşindeyseniz, Keylab Yazılım olarak buradayız!