keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Marka Oluşturmada Sosyal Medyanın Önemi

Marka  Oluşturmada Sosyal Medyanın Önemi: Sosyal medya uygulamaları artık sadece birer platform değil. Onlar adeta fiziki olmayan işletmeler! Instagram, Facebook ve Twitter gibi popüler sosyal medya uygulamalarının hayatımızdaki rolü fazlasıyla hızlı bir şekilde değişti. Öyle ki artık, küresel sistem içerisine dahil işletmeler halini alan sosyal medya uygulamaları marka oluşturma noktasında büyük avantajlar sağlıyor. Markalar için sosyal medya kullanımı özellikle sıfırdan marka kurmanın peşinde olanlar için bir hayli eşsiz bir alternatif oluyor. Sosyal medya yalnızca markanın gelişmesine yardımcı olacak çalışmalar sunmakla yetinmiyor. Aynı zamanda bir markanın oluşturulmasında gerekli olan zemin ve ortamı vadediyor. 

 

Peki, sıfırdan marka oluştururken sosyal medyanın önemi nedir? Güçlü bir marka olmak için sosyal medyayı nasıl kullanmak gerekir? Hadi, sosyal medyanın marka oluşturmada etkileri ve markanızın kurulum sürecinde sosyal medya kanadının önemi neler birlikte mercek altına alalım! 

5.4 Milyar Kullanıcı: Hedef Kitlenize Kendinizi Tanıtmaya Hazır mısınız?

Sosyal medya milyarlarca kullanıcıyı tek bir noktada bir araya getiriyor. Farklı zevklere, ilgi alanlarına, kültürlere ve ihtiyaçlara sahip kişilerin buluştuğu sosyal medya, markanızın tanıtımını yapmanız için size muhteşem bir alan tanımlıyor. Tabii, sosyal medyada aktif olarak varlığını sürdüren kişilerin her biri sizin markanızın hedef kitlesi olmuyor. İşte tam bu noktada sizler, markanızın kimliği, sattığınız ürünler veya sunduğunuz hizmet gibi unsurları göz önünde bulundurarak markanız için en uygun profillere ulaşmayı hedeflemek durumundasınız. Peki, bunu nasıl mı yapacaksınız? Durun, bu tam da ikinci başlığımızın konusu! :)

Marka Oluşturmada Sosyal Medyanın Önemi: Reklam Verme Yetkisi: Markanızın Reklamını Kendiniz Yapın!

Yeni bir marka kurmak arka planda bütçenizi sarsmış olabilir. Ancak sosyal medya kanalları size bu aşamada son derece cazip bir alternatif sunuyor: Sosyal medya reklamları. Instagram ve Facebook üzerinden oldukça düşük bir bütçeyle sıfırdan oluşturduğunuz markanız için reklam verebilirsiniz. Ancak reklamın başarılı olabilmesi için yukarı bahsettiğimiz müşteri profilini doğru analiz etmeniz önemli. Çünkü Instagram ya da Facebook üzerinden sponsorlu reklam vereceğiniz zaman hedef kitlenizin demografik özelliklerini, meraklı olduğu alanları vermeniz gerekiyor. Ayrıca tüketim alışkanlıkları, yaşadığı şehri ve bunlar gibi daha pek çok detayı vermeniz gerekiyor. Ki, vereceğiniz sponsorlu reklamlar tam olarak size hitap eden kullanıcıların karşısına çıkabilsin. Bunun yanı sıra, sıfırdan marka kururken sosyal medya hesabınızın işletme hesabı olmasına dikkat etmeniz gerekiyor. Aksi halde reklam verme yetkisini kullanamazsınız. Bu sebeple, yeni markanızın iletişim kanallarını yönetirken sosyal medya hesaplarının da doğru şekilde kurulduğundan emin olmalısınız. 

 Marka Oluşturmada Sosyal Medyanın Önemi Bilinirlik: Sosyal Medya İçerik Takvimine Ne Dersiniz?

Sosyal medya, geniş kitlelere ulaşma ve bilinirliğinizi artırma noktasında sizin dijital pazarlama dünyasındaki güçlü ayaklarınızdan biri olacak. Tabii bunun için sosyal medya uygulamalarını aktif olarak kullanmaya özen göstermelisiniz. Özellikle iş aşamada markanızın kimliğini yansıtacak, kültürü hakkında bilgi verecek ve ürün ya da hizmetlerinizi anlatacak içerikler paylaşmalısınız. Bu içerikleri ise alelade şekilde değil, bir profesyonel olarak paylaşmaya özen göstermelisiniz. Bunun için haftalık ya da aylık olarak sosyal medya içerik oluşturma takvimi planlayabilirsiniz. Bu sayede gün içerisinde hangi saatte neler paylaşacağınızı düzgün bir şekilde yönetebilir ve markanızın sosyal medyadaki varlığını etkili hale getirebilirsiniz. Yaptığınız paylaşımların sıklığı arttıkça takipçilerinizin sayısının da artacağını bilmelisiniz. Fakat, takipçi sayısını artırmak için düzenli paylaşım yapmak yeterli değildir. Bunun için sosyal medyanın tüm detayları incelikle kullanmanız ve markanıza uyarlamanız önemlidir. 

Etkileyicilik: Bırakın İçerikleriniz Markanızı Anlatsın!

Sosyal medyanın kendisine has bir dili vardır. Belki biraz harekete geçirici, biraz marjinal, belki biraz da samimi… Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanırken hem görsel olarak markanıza dahil etmek mümkündür. Hem de metinsel anlamda bu dilin gerekliliklerini başarılı bir şekilde markanıza dahil edebilirsiniz. Fakat bu tamamen sosyal medya dilini kullanın demek değildir. Önemli olan Instagram ve Facebook gibi platformların özünü, yeni markanızın dinamikleriyle uyumlu hale getirmek. Dolayısıyla içeriklerinizi üretirken markanızın tavrını ortaya koyacak çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz. Bunun yanı sıra, paylaşımlarınızın etkileyici olabilmesi için kalite ve yaratıcılık konusunda sınır tanımamamızı tavsiye edebiliriz. Zira bazen cüretkar bir giriş, tahmin edeceğinizden çok daha çarpıcı ve akılda kalıcı olabilir. Tahmin edersiniz ki bu etkiler, olumlu geri dönüşlerinin ve takipçi kazanmanın da habercisi olacaktır. 

Web Site Optimizasyonu: Sosyal Medya Kullanıcılarını Sitenize Çekmeyi Keşfedin!

Markalar için sosyal medyanın önemi yadsınamayacak kadar büyük, şimdiye kadar az çok siz de anladınız. Ancak tam bu aşamada, yeni bir marka yaratırken sosyal medyanın size ne kadar fayda sağlayacağını çok daha net anlayacaksınız. Sosyal medyayı aktif  kullandığınızda, bu uygulamalar web sitenizle müşteriniz arasında güçlü bir köprü görevi kuracaktır. Web sitenizi sosyal medya profilinizle optimize ettiğinizde bilinirlik artmaktadır. Ayrıca iletişim kanallarınızı sosyal medya hesaplarınızla eşleştirdiğinizde sosyal medya takipçilerinizi web sitenize hızlı bir şekilde çekebilirsiniz. Web site trafiği oluşturmak hem arama motorlarına hitap edebilmek için başarılı bir sonuçtur. Hem de satış yapabilmeniz açısından sizce de epey başarılı bir sonuçtur.

 

Sosyal medya pazarlamasının işletmeler için sağladığı önemli avantajlar nelerdir artık biliyorsunuz. Yeni marka oluşturma yolculuğunuzda sosyal medyayı etkili ve doğru şekilde kullanacağınızdan şüphemiz yok. Yine de dilerseniz ihtiyaç halinde Keylab Yazılım ve Danışmanlık olarak biz buradayız! 



Bizimle İletişime Geçin