keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler nedir? Bir şeyler satın almak veya bir konu hakkında araştırma yapmak isteyen kişiler, arama motorlarını artık çok daha akıllıca kullanmaya başladı diyebiliriz. Bir düşünün, kim artık Google’a yalnızca “ayakkabı” yazıp aratıyor ki. Son dönemlerde arama motorlarının gelişimine ayak uydurmayı başaran kullanıcılar, arama yaparken ulaşmak istediği ürün, hizmet veya bilgiyi onu tanımlayacak unsurlarla ele alıyor. Mesela, ayakkabı yazmak yerine “uygun fiyatlı kırmızı topuklu ayakkabı” yazıyor. Kullanıcıların sonuca çok daha hızlı ve kolayca ulaşmalarını sağlayan bu yöntem arka planda nasıl çalışıyor?
İçerik pazarlamanın başrolünde olan anahtar kelimeler, SEO tekniklerinin de yapı taşını oluşturuyor. Alaka düzeyi ve aranma hacmi yüksek, kullanıcı odaklı anahtar kelimeler ise başarılı bir SEO metin üretimini destekliyor. Peki, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin buradaki görevi ve önemi tam olarak ne oluyor? Hadi birlikte göz atalım.
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Nedir? Ne İşe Yarar?
Anahtar kelime, kullanıcıların arama motorları üzerinde arama yaparken tercih ettikleri sözcük veya kelime grupları olarak açıklanmaktadır. Arama motoru optimizasyonunun en önemli unsurlarından biri olarak kabul edilen anahtar kelimeler, farklı kullanım alanlarına ve türlere sahiptir. Anahtar kelimeleri genel anlamda kısa ve uzun olarak iki ana kategoride ayırmak mümkündür.
Dijital pazarlama uzmanlarının çalışmalarında kendisine yer bulan anahtar kelimeler, SEO teknikleri içerisinde çeşitli alanlarda konumlanmaktadır. Teknik SEO’nun yanı sıra içerik üretiminde kullanılan anahtar kelimeler, kullanıcının karşısına ilgili web sitelerinin sıralanmasını sağlar. Burada önemli olan anahtar kelimelerin, web sitesini arama motorunda ne kadar yukarı taşıyacağı olmaktadır. Bu sebeple anahtar kelime araştırmasını özenli yapmak ve tek kelimelik anahtar kelimeler yerine, çok daha spesifik anahtar kelime grupları tercih etmek daha etkili sonuçlar elde etmeyi kolaylaştırır. İşte tam bu noktada uzun kuyruklu anahtar kelimeler devreye girer!
Arama Hacimleri Nedir?
Üç veya daha fazla kelimeden oluşan ve çok daha spesifik detaylar barındıran arama terimini ifade etmektedir. Örneğin, “online diyet nasıl yapılır?” veya “ikinci el araç kiralama” gibi örnekler vermek mümkündür…
Bu anahtar kelimeler, kısa kuyruklu anahtar kelimelere oranla aranma hacimleri düşüktür. Bu da Google sıralamasında daha az rekabetçi ortam sağlamaktadır. Böylece arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer almayı kolaylaştırır. Ayrıca anahtar kelimeler, kullanıcıların beklentilerini karşılama konusunda üstün bir performans sergiler.
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?
Kullanılan belli başlı bazı anahtar kelime araçları vardır. Bu araçlar ile her kullanıcı çok rahat bir şekilde kelime bulabilmektedir.
- Google SERP önerileri
- Google Keyword Planner
- Google Search Console
- SEMRush
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelerin Önemi Nedir?
İçerik pazarlaması ve teknik SEO çalışmalarında önemli bir rolü bulunmaktadır. Kullanıcıların aramalarına en yakın ve ilgili sonuçları öne çıkarmayı sağlamaktadır. Arama motoru sıralamasında web sitelerinin aranan kelimeye göre sıralanmasına yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra, dönüşüm oranı son derece yüksek olan hedefli trafik sağlayarak potansiyel müşterileri kendisine çekmeyi başarmaktadır.
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemi nedir artık biliyorsunuz. Peki, uzun kuyruklu anahtar kelimeler nasıl daha etkili şekilde kullanılır biliyor musunuz? Cevabınız “hayır” ise uzman metin yazarı kadromuz sizin yerinize, uzun kuyruklu anahtar kelimelerle yaratıcı ve özgün içerikler üretmek için hazır!