keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Markalaşma Nedir?

Markalaşma adım adım gerçekleşen bir süreçtir.  Bu süreçler sizin oluşturduğunuz misyon ve vizyona göre değişebilmektedir. Ancak genel olarak markalaşma süreci markanıza koyduğunuz isimden logonuzdan, içeriklerinizden ve tasarımlardan oluşan genel bir kimlik yaratma sürecidir. Markalaşma bir bütündür. Marka  bir işletmenin kendisini diğer işletmelerden ayırmak için kullandığı bir işaretlerin ifade ediliş biçimidir.  İşletmeler, akılda kalıcı bir marka kimliği yaratma aşamasında farklı simge, sembol veya renk kombinasyonlarından yararlanabilmektedirler. Başarılı markalaşma stratejisi oluşturmak için markanızı kurmaya başladığınızdan beri en doğru adımları atmanız gerekmektedir. Sizlere doğru adımlar atılarak danışmanlık şirketi Keylab Yazılım ve Danışmanlık markalaşma sürecinin detaylarını sizlerle paylaşacak! Keyifli okumalar dileriz!

Markalaşma Süreçleri Nelerdir?

Markalaşma stratejisi, markanın misyonunu, müşterilerine verdiği vaadi ve bunların tüketiciye iletilme ve iletişim biçimlerini kapsar.  Belirtmek gerekir ki markalaşma yönetimi sadece markanızın dış etkenleri olmamaktadır. Bunun dışında soyut etmenlerde oldukça önem arz etmektedir. Örneğin kurduğunuz iletişim türü ve verdiğiniz imaj oldukça önemlidir. Bunun yanında elbette logonuzun, renk paleti veya web sitenizin içerikleri de önemlidir. Başarılı bir markalaşma stratejisi, zamanla marka farkındalığı, değeri ve duyarlılığını yönlendiren unsurlar etrafında şekillenmektedir.  Markanız sizin parmak izimizdir. Ayrıca oluşturduğunuz marka imajı sizi rakiplerinizden ayırmaktadır.

Yarattığınız marka ürün, işletme ya da projenizin ruhu haline gelmektedir. Bu sebeple markanızı güçlü bir şekilde oluşturarak kurumsal imajınızı oluşturabilirsiniz. İşletmeler de insanlar gibi spesifik özelliklere sahiptir. tanımlamalar oldukça benzemektedir. Sizler markanızı bir kimliğe büründürerek markanızı tanımlayıcı rollere büründürebilirsiniz. Oluşturduğumuz bu kimlik sayesinde oluşturduğumuz proje ya da markanın amacını ortaya koyarız. Ayrıca markalaşma sürecenizde kullandığınız etiketler ile algı operasyonu yapabilirsiniz. O halde markalaşma süreçlerinde titizlikle çalışmalar yapılması, markanızın rakiplerinden ayrılmasında önemli rol oynamaktadır!

Markalaştırma Avantajlar Nelerdir?

Markaların, markalarını markalaştırmaları oldukça avantaj sağlamaktadır. Bu avantajların getirileri sayesinde, markaların web sitelerindeki görünürlük sayıları artmaktadır. Ayrıca potansiyel kitlelere erişim de bu görünülürlük sayılarının artması ile gerçekleşmektedir. Potansiyel hedef kitleye ulaşmak ürünümüzü, projemizi ya da hizmetimizi pazarlama alanında en büyük adımlardan oluşmaktadır. Hedef kitlemizi oldukça iyi analiz ederek markalaştırma sürecimize başlayabiliriz. Hedef kitlemiz ve ürünümüzün ortak paydalarının listelerini oluşturarak ortak payda da bir imaj yaratmak şüphesiz markamız adına büyük kar sağlamaktadır. Sizler için markalaştırma sürecinin avantajlarını derledik!

  1. Talep Yaratılması: Markalaştırma sürecini profesyonel ekipler tarafından yöneterek pazarladığınız ürünün piyasada tutunmasına, tanınmasına ve pazar payında yer almasını sağlamaktadır.
  2. İmaj Yaratmak: Elbette her tüketici kullanıcılarına güven veren bir imajı olan marka içeriğinden yana tercihini kullanmaktadır. Bu tercih listesine girebilmek için markalaşma sürecinizin başarılı ile tamamlanmış olması gerekmektedir. Başarılı bir şekilde oluşturulan markalaşma süreci hedef kitleye güven vererek markanıza çekmektedir.
  3.  Ün Yapmak:
    İyi bir şekilde tasarlanmış markalaşma evresi bittiğinde ürün ve işletme hedef kitle tarafından tanınmaya başlamaktadır. Ayrıca bu ün sayesinde planan hedeflere daha hızlı oluşma ve yenilenme dönemleri kaçınılmaz bir şekilde markayı sarmaktadır! Yenilik ve gelişim her sosyal mecrada bulunan marka için olmazsa olmazdır. Sizler  yenilendikçe güncel içeriklerinizi Google algoritması daha çok öne çıkarmaktadır. Bu döngüye devam ederek internet aramalarında birinci sıralamada olmanız oldukça mümkündür!
  4. Kısa Sürede Başarı: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi başarıya ulaşmanızdaki kilit nokta hedef kitlenizi tanıyarak markalaşma sürecinizi tamamlamaktan geçmektedir. Sizler markalaşma sürecinizi başarılı bir şekilde tamamlarsanız kısa vadede başarı markalarınızla olacaktır! Ayrıca güçlü bir markalaşma stratejisi ile rakiplerinizi de geride bırakacağınız prestijli bir konuma erişeceğinizi söylemek mümkündür!
  5. Tescil Marka:
  6. Marka ya da proje sahipleri, markalarını yasal olarak güvence altına almalıdır. Tescili yapılmamış bir marka, yasal olarak marka sahibine ait değildir. Bu sebeple sizlerin markanız hakkında hiçbir hak iddia edememektesinizdir. Bu nedenle işletmeler web sitesi sahibi oldukları marka üzerinde hak iddia edebilmek için marka tescil işlemi yapmak zorunda olmaktadır. Bunun için ilk olarak Marka tescil İşlemi Türk Patent Enstitüsü'ne başvurmanız gerekmektedir. Bu onay sizin markalaşma sürecindeki adımlar arasında olmaktadır. Daha sonra tescil başvurunuz onaylandıktan sonra markanız 10 yıl süre ile koruma altına girer. Bu nedenle tescil edilmiş markalar şüphesiz markanızı daha güvenli bir konuma getirir. Bu güven beraberinde kaliteli marka imajını da getirmektedir. Ayrıca kalite ve güven birleşmesi insanları satın almaya teşvik ederler. İşletmenizi saygın ve prestijli hale getiren temel unsurlar iletişim güven ve kalitedir. Bu adımları tamamladıktan sonra kurumsal kimliğinizi oluşturma adımlarınızı da tamamlamış olursunuz!

Markalaşma Stratejilerinde Cevaplanması Gereken Sorular

Marka sahipleri markalaştırma sürecinde alacakları aksiyonları ve planları karşısında muhakkak marka stratejileri oluşturmaları gerekmektedir. Stratejilerinizi oldukça dengeli oluşturmanız gerekmektedir. Bu dengenin içeriği  marka tasarımınız, marka imajınız, marka pazarlama teknikleriniz gelecek kampanya hedefleriniz gibi bir çok ayaktan oluşmaktadır. Sizler stratejilerinizi dengeli bir şekilde oluşturursanız, markanızın değer kazanması ve gitgide büyümesi kaçınılmazdır. Markalaştırma süreçlerinde bazı temel sorulması gereken sorular bulunmaktadır. Bu soruların başında sektörü tanıma başlığı yer almaktadır. Hangi sektördeyiz sorunun cevabı sizlerin belirli bir alanı çerçeve etmenizde önemli rol oynamaktadır.

Çerçevenizi belirledikten sonra mevcut olduğunuz sektörün pazar durumu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Pazarın durumu sizlerin içeriklerinin durumunu belirlemektedir. Hızla değişen bir sektörde iseniz paylaşımlarınızın daha güncel daha anlık bir şekilde tasarlanılacağı öngörülmektedir. Ancak daha zamanla değişen bir sektörde iseniz ayakları yere basan ve sağlam temeller üzerine kurulmuş içeriklerle hedef kitlelerinizin karşısına çıkabilirsiniz.

Alanlarınızı belirledikten sonra hizmet çerçevenizi de belirlemeniz gerekmektedir. Hangi ürün nasıl bir hizmete uygun sorusunun cevabı sizlerin imkanlarını belirlemede etki sağlayacaktır. Ayrıca pazara sokmak istediğiniz ürün için neye ihtiyacınız olduğunu belirlemek stratejinin temellerindendir. Pazar, ürün ve hizmet düzeyinizi belirledikten sonra hedef kitlenizi ve hedef kitlenizin beklentilerini öğrenerek o yönde çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Bu adımları tamamladıktan sonra sizleri iletişim adımları beklemektedir.

Sizlerin ürününüzü hangi kaynak yolları ile hedef kitleniz ile buluşturacağınıza karar verdiğiniz yer de sizleri sosyal medya stratejileri ile yeni bir başlıkta sizleri karşılamaktadır. Buradaki temel amacınızın ürününüzden tam anlamı ile memnuniyeti nasıl sağlayacağınız konusunda yollar aramakla geçmektedir! Sizler de bu sorulara doğru cevapları bularak markalaşma süreçlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Markalaşma  ve Marka Yönetimi

Markanızı doğru temeller ve ilkeler doğrusunda oluşturduktan sonra sizleri bekleyen yeni bir adım bulunmaktadır.  Bu adım ''Marka Yönetimi''dir. Marka yönetiminin devreye girişi sizin başarılı bir şekilde markalaşma stratejilerinizi tamamlamanızdan geçmektedir. İşletmeniz için doğru olan markalaşma stratejileri sizleri sektöre sokmaktadır. Doğru markalaşma ile sizler kendini hedef müşteriye kabul ettirilmiş ve sektörde yer etmiş bir marka olmaktasınızdır. Elde ettiğiniz başarının sürdürülebilir olması  önemlidir. Bu sebeple sizlerin başarısını sürdürebilmesi için marka yönetimi devreye girer. Yönetim sürecinde geri bildirim ve  reklam süreçleri önem arz etmektedir. Marka sahipleri bu adımları detaylı bir şekilde inceleyerek marka geleceği ve imajı hakkında hamleler yapılmalıdır. Bu hamlelerin yapılması marka yönetimine girmektedir. İyi bir marka stratejisi beraberinde marka yönetimini de getirmektedir.

Keylab Danışmanlık olarak sizlerle Markalaşma, markalaşma stratejileri, markalaşma süreçleri ve marka yönetimi hakkında bilgiler vererek işletmenizi güçlendirecek infolarda bulunduk! Markalar ve daha fazla için bizi takip etmeyi unutmayın!

 

Bizimle İletişime Geçin