keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

SEO Rakip Analizi

SEO Rakip Analizi ile rekabetin hiç azalmadığı yerde kazanın! Her geçen gün farklı strateji ve hamlelerle daha da kızıştığı günümüzde, tüm marka ve firmalar bir şeye odaklanmaktadır. Rakibini geride bırakmak! Üstelik bu yarışı bir kez ilk sırada bitirmek yetmemektedir.  Mevcut konumu korumak ve birinciliğini kimseye kaptırmamak, bu rekabetin en temel koşulu olmaktadır. Peki, web sitelerinin bu amansız mücadelesinde galibiyet nasıl sağlanıyor? Hemen söyleyelim, SEO rakip analizi ve strateji geliştirmeyle! Eğer web sitenizin rakiplerinizin arasından sıyrılmak istiyorsanız, sizi SEO analizi nasıl yapılır, SEO stratejisi nedir ve çok daha fazlasıyla bilgilendirerek güçlü kılmak istiyoruz. Ne dersiniz, başlayalım mı? 

SEO Stratejisi Nedir? En iyi SEO Stratejileri Nelerdir?

SEO stratejisi, web sitesini arama motorlarının ilgisini çekmek üzere geliştirilen tüm SEO çalışmalarını ifade etmektedir. Web sitenizin arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer alması ve organik trafiğinin artması için teknik SEO stratejileri geliştirmeye özen göstermelisiniz. Web sitenize uygun bir SEO stratejisi geliştirmek ve uygulamak için ise çeşitli çalışmalar yapmalısınız. Zira teknik ve içerik pazarlama gibi uygulamaları verimli kılmak için en iyi SEO stratejileri nasıl geliştirilir bilmeniz son derece önemli. SEO stratejisi geliştirirken doğru adımlar atmak için şu çalışmalara ağırlık verebilirsiniz: 


  1. Anahtar kelime araştırması: SEO stratejisi oluştururken önceliğiniz anahtar kelimeleri belirlemek olmalıdır. İlgi düzeyi yüksek ve kullanıcıların sıklıkla aradığı anahtar kelimeleri SEO çalışmalarınıza mutlaka dahil etmelisiniz. 
  2. İçerik pazarlaması: SEO uyumlu metinler üretmek, sağlam bir SEO stratejisidir. Sürekli olarak organik trafik çekmeye yardımcı olan SEO uyumlu metinlerin, kaliteli, bilgi verici ve özgün olması gerektiğini de söylemek isteriz.
  3. Teknik SEO: Web sitenizin hızı, optimizasyonu ve kullanıcı deneyimi teknik unsurlar SEO için fazlasıyla değerlidir. Güçlü ve hedefe uygun bir strateji belirlemek için teknik SEO’yu es geçmemek, işinizi başarıya ulaştırmak için gereklidir. 

SEO Rakip Analizi Nedir?

Rakip analizi, SEO stratejisi oluştururken odaklanmanız gereken ilk detaylar içerisinde size göz kırpar. Uygulayacağınız pek çok SEO çalışmasını doğrudan etkileyen rakip analizi, kendi işletmenize de dışarıdan bakabilmeye yardımcı olur. Bu sebeple SEO rakip analizi nedir bilmeniz, bu analizi en doğru şekilde yapmanızı sağlamaktadır.

Rakip analizi rakibinizin zayıf ve güçlü yönlerini görmeye de olanak tanımaktadır. Etkili ve başarılı bir rakip analizi sayesinde kiminle yarış halinde olduğunuzu ve rakibinizin birkaç seviye ötesine nasıl çıkacağınızı anlamanız çok daha kolay olacaktır. 

Rakip Analizi Nasıl Yapılmaktadır?

SEO'da Rakip Analizi yaparken rakiplerinizi tanımak, hedefe ulaşacağınız yolun yarısından fazlasını gitmektir diyebiliriz. Öyle ki, SEO rakip analizi yaparken arama sonuçlarında önünüze geçmiş markaların hangi stratejileri benimsediğini görmekle kalmayacaksınız. Aynı zamanda rakibinizin hangi alanlarda hatalı ve dikkatsiz olduğunu da keşfedeceksiniz. Bundan dolayı, SEO rakip analizi nasıl yapılır sorusunun cevabı, sizi tek bir noktaya götürmemektedir. Çok yönlü bir strateji geliştirmeye götürmektedir.. O halde, SEO rakip analizi yapmak için takip etmeniz gerekler şu şekildedir:


  • Rakiplerinizi belirleyin: SEO Rakip analizi yapmanın ilk adımı tahmin edersiniz ki rakiplerinizi belirlemek olmalı. Hangi firmalar sizinle birlikte aynı hedef kitleye hitap ediyor? Benzer ürünler satıyor mu? Aynı hizmeti  mi veriyor? Bu sorular rakiplerinizi belirlemeniz noktasında size yol gösterici olmaktadır. Ancak rakiplerinizi tek tek bulmak mümkün değildir. Bunun için anahtar kelimeleri aratmanız gerekmektedir. Böylece SERP’te ilk sıralarda yer alan web siteleri kendiniz için rakip seçebilirsiniz. 
  • Rakiplerinizin web sitelerini inceleyin: Rakiplerinizin SEO stratejilerini çözümlemek için web sitesi harika bir rehber niteliği göstermektedir. Ayrıca web sitesinin tasarımı, hızı, mobil uyumluluğu ve teknik SEO çalışmaları gibi alanları inceleyerek analiz etmek mümkündür.  Tüm bunları net bir şekilde görebilmek için ise SEO rakip analiz araçlarını kullanmanız gerekmektedir.
  • Rakiplerinizin zayıf ve güçlü noktalarını bulun:  Web sitenizdeki doldurmanız gereken boşlukları size adeta listeler halinde sunmaktadır. Bundan dolayı rekabet içerisinde olduğunuz web sitelerin zayıf yönlerini bulun. Ardından kendi web sitenizde bu hatalardan kaçınmanız çok daha kolay olmaktadır. Ayrıca rakibinizin güçlü yönlerini de görebilmek son derece önemli olmaktadır. Eğer onların önüne geçmek istiyorsanız, güçlü yönlerinin de önüne geçmek durumundasınız demektir. 

SEO Rakip Analizi Araçları Nelerdir?

Analiz yapmak bazen zorlayıcı ve çok kapsamlı olabilmektedir.  Bu süreçte ücretli ve ücretsiz rakip analizi yapmanızı sağlayacak araçlardan yardım alabilirsiniz. Bu yüzden SEO rakip analizi araçları neler sizin için sıraladık:


  • SEMrush: Detaylı ve hızlı bir şekilde rakip analizi yapmayı mümkün kılar. Ancak ücretli rakip analizi araçları arasında yer almaktadır. SEMrush rakip analizi, organik rakiplerinizi, rakiplerinizin trafik yoğunluğunu ve web site analizini sunar. 
  • Google Analytics: Son derece etkili olan Google Analytics rakip analizi olmaktadır. Google sıralamasında hangi web sitelerinin sizden önde olduğunu gösterir. Aynı zamanda rakiplerinizin web sitelerini detaylı olarak analiz ederek sunar. 
  • Ahrefs: Düzenli olarak rakip analizi yapmak isteyenler için Ahrefs önemli bir araçtır. Rakip analizlerini raporlama konusunda başarılı bir seçenektir. 

 

Bizimle İletişime Geçin