keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Günümüzde her sektörde binlerce marka yer almaktadır. Bu binlerce marka arasından sıyrılıp hedef kitleye etkili şekilde ulaşabilmek için B2B içerik pazarlama stratejisi oldukça önemlidir. Her markanın sunduğu hizmet ve ürün bir noktada birbirinden farklıdır. Fakat müşterilerin o farkı direk olarak anlaması düşünülemez. Markaların sundukları hizmet veya ürün için farklarını ya da kalitelerini çok net bir şekilde gözler önüne sermesi için B2B içerik pazarlama stratejisine ihtiyaçları bulunmaktadır.
Keylab Yazılım ve Danışmanlık olarak markalar için önemli olan B2B içerik pazarlama stratejisinin tam olarak ne olduğunu daha önceki yazılarımızda sizlere aktarmıştır. Şimdi ise en etkili ve başarısı yüksek B2B içerik pazarlama stratejisi için taktikler nelerdir bunlardan bahsedeceğiz.
B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir?
B2B içerik pazarlama stratejisi taktikleri konusuna geçmeden önce, B2B nedir basitçe hatırlatmakta fayda var. İşletmeler arası pazarlama amacıyla kullanılan yöntemler B2B içerik pazarlama stratejisi olarak adlandırılmaktadır. Bu strateji sayesinde işletmeler diğer işletmelere hizmetlerini ve ürünlerini tanıtmaktadır. Bu sayede marka bilinirliliği artar. Bunun yanı sıra bu strateji sayesinde işletmeler potansiyel müşterilerini sadık müşterilere dönüştürmektedir. Günümüzde her alanda mevcut olan binlerce işletme arasından sıyrılıp daha çok görüntülenmek ve talep edilmek için bu strateji oldukça önemlidir. Bu sebeple var olan işletmeniz, markanızın diğerlerinden daha çok öne çıkması için mutlaka B2B satış stratejisini kullanmanız şarttır.
Bunun yanı sıra B2B içerik pazarlaması sayesinde, tüketicilerinin önemli problemleri ele alınmaktadır. Bu sebeple bu sorunlara alternatif çözümler üretilmektedir. Özellikle tüketici şikayetlerini konu alan yüksek kaliteli içerik üretmek B2B içerik pazarlama stratejisinin en önemli detaylarında biri olarak karşımıza çıkmaktadır.
B2B içerik pazarlama stratejisinde içerik üretirken blog gönderileri, teknik incelemeler ve eğitici videolar, infografikler, case çalışmaları kullanılmaktadır. Hedef kitleye en doğru şekilde ulaşmak ve ulaşılan hedef kitleyi sadık müşteri haline getirmek için B2B içerik pazarlaması gerekmektedir. B2B içerik pazarlama stratejisini en etkili şekilde yürütmek için bu strateji ile ürettiğiniz içerikleri sosyal medya içerik stratejisi ile eş zamanlı olarak yürütmeniz gerekmektedir.
B2B İçerik Pazarlama Stratejisi Taktikleri Nelerdir?
Markanız için çok daha etkili ve başarılı bir B2B pazarlama stratejisi oluşturmanız için bazı taktikleri sizlerle paylaşacağız. Bu sayede markanız için yaptığınız B2B, marka değerinizi arttırır. Diğer yandan size daha çok müşteri kazandırır. Bunun yanı sıra satışlarınız da artacaktır. Ayrıca web sitenizin ya da sosyal medya hesaplarınızın sayfa trafiği de artacaktır. Bu sayede hem Google üzerinden hem de sosyal medya üzerinden daha çok ön plana çıkmaya başlarsınız. Bu da daha çok potansiyel müşteriye ulaşmak demektir.
Kişiselleştirilmiş Bir Deneyim Sunmak
Kişiselleştirilmiş bir deneyim her zaman daha çok insanı etkiler ve bununla beraber etki eder. Bu sebeple içerik pazarlama çabalarınızdan da en etkili sonuçlar almanın mantıklı yollarından biri kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaktır. Bunu yapmak için pop-up kullanabilirsiniz. Bunun dışında sohbet içi seçenekler de kullanılmaktadır. Aynı zamandan e-postalar da kişiselleştirilmiş deneyim sunmanın yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır.
Problem Çözme İçerikleri
Müşterilerin problemlerini çözdüğünüzde size daha çok yakınlık hissetmektedirler. Bu sebeple içeriklerinizin hedef kitlenizin ihtiyaç ve beklentilerine hitap ettiğinden emin olmanız gerekmektedir. B2B stratejisine yönelik hazırladığınız ve paylaştığınız içerikler potansiyel müşterilerinizin sorunlarına çözümler sunduğundan daha başarılı sonuçlar elde edersiniz.
Ortaklıklar Kurun
İçerik pazarlama yani influencer marketing de B2B için oldukça önemlidir. Özellikle günümüzde influencer marketing B2B kadar önemlidir. Bu sebeple podcastler, webinarlar, e-kitaplar, etkinlikler ve çok daha fazlasını oluşturmak için sektörünüzdeki önde gelen markalarla iş birliği yapmanız gerekmektedir. Böylece etki alanınız genişler aynı zamanda ulaştığınız kitlenin sınırları da genişlemektedir. Diğer yandan ortaklıklar size daha büyük kampanyalar hazırlamak için gerekli koşulları sunmaktadır. Bunun yanı sıra sadece şirketlerle ortaklık yapma zorunluluğunuz bulunmamaktadır. Bireysel danışmanlarla çalışarak da başarılı B2B içerik pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.
İçeriklerinizi Güncelleyin
Güncel içerik, güncel içerik ve güncel içerik! Kendinizi güncel ve etkili içerikler ile ne kadar çok sunarsanız o kadar çok akılda kalıcı olursunuz. Aynı zamandan güncel içerik web sitenize ve blogunuza gelen organik trafiği artırmanın en hızlı yollarından biridir. Yeni içerikler yazabilir ya da halihazırda trafik oluşturan mevcut içeriği güncelleyebilirsiniz. Özellikle halihazırda var olan içeriğin güncellenmesi hiçbir maaliyet içermemektedir. Ayrıca SEO açısından mevcut içeriğin güncellenmesi, en az yeni içerikler oluşturmak kadar önemlidir. Sayfanızda var olan içeriğin güncellenmesi Google’a, içeriğin bugün hala o başlık ile ilgili olduğunu gösterir. Böylelikle arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkarsınız.
Yüksek Etkileşim Alan İçeriklerinizi Dönüştürün
Güncel içerik taktiğinde olduğu gibi bir mantık söz konusudur. Mevcut içerikten en iyi şekilde yararlanmanın yollarından biri onu yeniden kullanmaktır. İçeriğin yeniden kullanılması, basitçe mevcut içeriğin farklı formatlara dönüştürülmesi anlamına gelir. Bu sayede fazladan çok efor harcamadan birden fazla kanalda yüksek nitelikli ve başarılı içeriklere sahip olabilirsiniz.
Youtube SEO’yu Kullanın
B2B içerik pazarlama stratejisi yaparken yalnızca Google, Bing ve Yandex gibi arama motorlarına içerik oluşturmayın. Sosyal medyayı özellikle de Youtube’u kullanın. Çünkü ses her zaman yazıdan daha etkili bir iletişim aracıdır. Görsel ise hepsinden çok daha fazla etkilidir. Video içerikleri hedeflenen ürün ya da hizmetin satışını daha çok arttırmaktadır. Çünkü koku dışında tüm duyulara hitap etmektedir. Youtube günümüzde en çok tercih edilen platformlardan bir tanesi haline gelmiştir. Çok fazla Youtube içeriği üretmeye gerek olmamakla birlikte ayda yalnızca bir kere Youtube SEO odaklı, nitelikli içeriğe sahip bir video paylaşın. Bu sayede markanız için ne kadar etkili sonuçlar aldığınızı göreceksiniz.
Mini İçerikler Hazırlayın
Günümüzde insanların dikkat seviyesi oldukça düşmüştür. Bu sebeple markanızı sürekli akılda tutmak için mini içerikler ile sürekli hatırlatmanızda fayda vardır. Markanıza uygun olacak şekilde ipucu da ilgi çekici ve zaman zaman karmaşık olabilen konularla ilgili mini içerikler hazırlamanız etkili olacaktır. Bu içerikler ile hedef kitlenizin markanıza olan ilgisini taze tutarsınız. Ayrıca hazırladığınız mini içeriğinizde çözüm sunan şeyler paylaşıyorsanız potansiyel takipçilerinizi sıkı takipçilere dönüştürebilirsiniz.
Veri Odaklı Pop-Up’lar
Pop-up’lar B2B içerik pazarlama stratejisinde oldukça önemlidir. Özellikle de kullanıcı davranışına dayalı pop-up’lar oluşturmak kullanıcı deneyimini arttırmaktadır. Pop-up’lar kişiselleştirilmiş çözümlerdir. İnsanlar sorunlarına ya da isteklerine çözüm sunulmasından her zaman hoşlanır. Bu sebeple bu yöntem potansiyel müşterileri kazanma konusunda oldukça başarılı yöntemlerden biri olarak bilinmektedir.
Backlinklerden Yararlanın
Bilinmelidir ki B2B ile uygun bir web sayfasına veya gönderiye verilen backlinklerin sayısı önemlidir. Çünkü bu sayı sayfanın/gönderinin üst sıralarda yer alıp almayacağını büyük oranda etkilemektedir. Bu sebeple potansiyel müşterilerinizi arama motoru optimizasyonu için optimize edilmiş blog yazılarınıza ve web sayfalarınıza bağlantı vermeye teşvik edin. Bu sayede içerik stratejinizi güçlendirin. Bunu yapmak nasıl mümkün dediğinizi duyar gibiyiz. Bunu yapmak için size backlink verirlerse, onlara ürün veya hizmetlerinizle ilgili karlı anlaşmalar sunabilirsiniz. Diğer yandan başka bir web sitesinde yazdığınız misafir yazısından backlink de paylaşabilirsiniz.
Daha Geniş Kitlelere Ulaşmak için Dijital Reklamların Gücü
Etkili bir B2B ile işletmelere, müşterilere ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak için dijital platformları da kullanmanız gerekmektedir. B2B ile yalnızca sosyal medya değil dijital tüm platformalar etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Bu sebeple dijital reklamları kullanın. Bu reklam türüyle hedeflenen kitlelere erişim sağlamanızı sağlamaktadır. Ayrıca reklam bütçesini daha verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için rakibiniz olmayan bir şirketin bloglarına yazı yazabilirsiniz. Bu taktik potansiyel müşteri getirdiği kanıtlanmış bir taktiktir. Ayrıca yüksek dönüşüm sağlayan blog gönderilerine bağlantı vermek işletmenizi doğru kitleye tanıtmak için benzersiz bir fırsat olarak karşınıza çıkmaktadır.