keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Content Marketing Türleri Nelerdir?

Content marketing yani içerik pazarlaması, dijital pazarlama faaliyetleri içerisinde geniş bir alanı kaplamaktadır. İçerik pazarlama çalışmaları, hedef kitleye ulaşma, markayı tanıtma ve onlarla bağ kurma gibi roller üstlenmektedir. Ancak içerik pazarlama çalışmalarının görevleri bunlardan çok daha fazlası olabilmektedir. Markaların müşterilerle organik ilişki kurmasını sağlayan content marketing, bu ilişkinin sürekli olarak yönetilmesinde de aktif olmaktadır.  

Dijital pazarlama alanının temelinde güçlü bir kolon görevi gören pazarlama içerikleri, marka ile hedef kitle arasındaki belki de en sağlam iletişim şekli olarak kabul edilmektedir. Bu sebeple content marketing çalışmaları, derinlik isteyen bir alan olarak öne çıkmaktadır. Dolayısıyla içerik pazarlamanın derinliklerini inmek ve content marketing türleri nelerdir keşfetmek son derece önem arz etmektedir. Global olarak kullanılan ve her biri son derece etkili çalışmalar bütününü oluşturan içerik pazarlama türlerini detaylı olarak ele almaktayız. Hadi, keşfedin!

Content Marketing (İçerik Pazarlaması) Nedir?

Content marketing, belirli bir hedef kitleye sunulan içerik çalışmaları olarak ifade edilmektedir. İçerik pazarlaması nedir sorusunun cevabı dijital pazarlama alanında uzmanlaşmak isteyen kişiler için merak konusu olmaktadır. İçerik pazarlaması, markaların bilinirliği artırma ve müşteriyle duygusal ilişkiler kurma noktasında başarılı bir seçenektir. Bunun yanı sıra, söz konusu çalışmalar web sitelerinin arama motoru sıralamasında öne çıkmasını ve sonucunda organik trafik almasını hedeflemektedir. 

İçerik pazarlaması, görsel, işitsel ve yazılı olarak yapılan tüm içerik stratejilerini tek bir çatı altında bir araya getirmektedir. Bu sebeple content marketing pek çok farklı kategoriye ve kola ayrılmaktadır. Farklı türleriyle content marketing, hedef kitlenin dikkatini çekmekte ve müşteri davranışı oluşturmaktadır. Peki, içerik pazarlaması türleri nelerdir? 

Content Marketing Türleri 

Content marketing, hedef kitleye farklı açılardan ulaşmayı amaçlamaktadır. Markaya karşı merak uyandırmak ve müşterilerde satın alma güdüsü oluşturmak content marketing türlerini aynı noktada buluşturmaktadır. Ancak içerik pazarlaması türleri kendi içerisinde çeşitli farklılıklara sahiptir. Dolayısıyla content marketing türlerini detaylı olarak öğrenmek önemli olmaktadır. Ayrıca söz konusu içerik türlerini birlikte kullanmak çok daha etkili dijital pazarlama çalışmaları elde etmeyi kolaylaştırmaktadır. İşte, dijital pazarlama faaliyetlerinde kullanılan content marketing türleri

1. Yazılı İçerikler

İçerik pazarlaması türleri arasında en sık tercih edilen yazılı içerikler, maksimum oranda başarı sağlamaktadır. Web sitesindeki ve dijital mecralardaki tüm metinleri ifade eden yazılı içerikler, content marketing çalışmalarına hizmet etmektedir. Kısa bir slogan ya da hacimli bir blog… Yaratıcı, özgün ve SEO uyumlu olarak oluşturulan yazılı içeriklerin her biri, web sitesinin arama motorundaki görünürlüğüne değer katmaktadır. Yazılı içerikler web sitelerinin teknik bakımından güçlenmesinde önemli olmaktadır. Fakat bunun yanı sıra, söz konusu içerik pazarlaması türünün markanın ürün ve hizmetlerinin tanıtılması noktasında da son derece etkileyici olduğu kabul edilmektedir. Marka kimliğini doğrudan yansıtan ve hedef kitleyle güçlü bir bağ kuran yazılı içerikler, markaya sadık müşteriler elde etmeye olanak tanımaktadır. Bu noktada yazılı içerik pazarlama çalışmaları kendi içerisinde şu şekilde ayrılmaktadır: 

  • Blog içerikleri
  • Kategori yazıları
  • Ürün açıklamaları
  • Hakkımızda ve anasayfa metinleri
  • Banner ve slider yazıları
  • Sosyal medya açıklamaları
  • E-mail ve mesajlar
  • Testler ve anketler

2. Görsel İçerikler

Müşterilerin dikkatini çekmek, görsel açıdan tatmin etmek ve bilgilendirmek… Content marketing faaliyetleri arasında yer alan görsel içerikler, birçok açıdan markaya avantaj sağlamaktadır. Hızlı bir şekilde yeni kullanıcılara ulaşmayı sağlayan görsel içerikler, bununla birlikte müşterilerin satın alma kararını olumlu yönde etkilemektedir. Markanın renk kodlarına uygun, kreatif ve marka kimliğini yansıtan fontlarla oluşturulan görsel bir kompozisyon amaca ulaşmaya yardımcı olmaktadır. İçerik pazarlamasında tercih edilen görsel içerikler ise aşağıda yer almaktadır: 

  • Web site görselleri
  • Banner ve slider çalışmaları
  • Sosyal medya görselleri
  • E-mail görselleri
  • İnfografikler
  • Tablo ve grafikler
  • Sunumlar

3. Video İçerikleri

Video içerikleri özellikle son dönemlerde fazlasıyla tercih edilmektedir. YouTube ve Instagram gibi sosyal mecralarda yayınlanan video içerikler, markaların bilinirliğini artırmaktadır. Ayrıca video içerikler, etkileşim noktasında da markaya artı kazandırmaktadır. Pazarlama çalışmalarında kullanılan içerik türleri arasında oldukça popüler olan video içerikler şöyledir

  • Sosyal medya içerikleri
  • Web site videoları
  • Geleneksel reklam çalışmaları

4. Sesli İçerikler

Content marketing türleri arasında hiç modası geçmeyen sesli içerikler, pek çok alanda kendisine yer bulmaktadır. Hedef kitleye ulaşmak için alternatif bir platform sunan sesli içerikler, markayı tanıtmanın kestirme bir yolunu da sunmaktadır. Sesli içerik pazarlama içerikleri ise şu şekildedir:

  • Sesli kitaplar
  • Podcast’ler
  • Radyo reklamları

Keylab Yazılım ve Danışmanlık hizmetlerinden yararlanarak içerik pazarlama türlerinin her birini markanızda uygulayabilirsiniz. Hadi, markanızın herkes tarafından bilinmesini sağlamak için hiç vakit kaybetmeyin! 

Bizimle İletişime Geçin