keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Eyleme Çağrı: Call to Action Nedir, Nasıl Yazılır?

Web sitesinin ve tüm pazarlama çalışmalarının nihai amacı nedir? Tabii ki, hedef kitleyi harekete geçirmek ve satış adımına ulaşmaktır. Peki, potansiyel müşterilerin zihnini yönlendirmek ve satın alma eylemini gerçekleştirmek için ne yapılmalıdır? Cevap basit: Etkileyici bir çağrı! İşte tam bu noktada, call to action nedir öğrenmek ve nasıl yazılacağı hakkında ipuçları almak gerekmektedir. 

Call to action (CTA), pazarlama stratejisi içerisinde küçük bir çalışma gibi görünmektedir. Ancak kendisi küçük olsa da, etkisi bir hayli büyüktür. CTA, genellikle metin, kimi zaman ise görsel veya buton olarak karşımıza çıkmaktadır. Ve ilettiği mesaj son derece sade ve nettir. Aynı zamanda call to action, bunlarla sınırlı kalmamaktadır. CTA, pazarlama tekniklerinde arasında güçlü bir konumda yer almaktadır. Ancak bunun için başarılı ve güçlü CTA nasıl yazılır bilinmesi gerekmektedir. Müşterilerini harekete geçirmek isteyen markalar için CTA’yı mercek altına almaktayız. O halde, başlayalım!

Call to Action (CTA) Tam Olarak Ne Demek?

Dijital pazarlama sektörüyle ilgilenen herkes için call to action ne demek sorusunun cevabı oldukça önem arz etmektedir. CTA (Call to Action), “eylem gerçekleştirmeye çağrı” ve “harekete geçirici mesaj” anlamlarına gelmektedir. Web site ziyaretçilerini aksiyon almaya davet eden CTA, kısa ve etkili cümlelerden oluşmaktadır. Bu sayede, hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmayı amaçlamaktadır. 

Call to Action Nedir?

Call to action, web sitesinde, açılış sayfasında, e-postalarda, reklam metinlerinde hatta sosyal medya çalışmalarında yer alan teşvik edici mesajlar olarak ifade edilmektedir. Bunun yanı sıra CTA, kullanıcıların harekete geçmesini sağlayan pazarlama stratejileri içerisinde bulunmaktadır. Genel olarak birkaç kelimelik mesajlardır. Ancak farklı şekillerde kullanılabilmektedir. Özellikle web site için hazırlanan içerik çalışmalarında harekete geçirici mesajlar mutlaka kullanılmaktadır. CTA; blog, kategori yazıları ve ürün açıklamaları gibi içerik pazarlama türlerinin sonunda yer almaktadır. Metinlerin final cümleleri olan call to action, hedef kitleyi satın alma kararına götüren bir araç olarak düşünülmektedir. 

Call to Action Ne İçin Kullanılır?

Call to action cümlelerinin önemli bir amacı bulunmaktadır. Bu amaç, hedef kitlenin satın alma güdüsüne sahip olmasını sağlamaktır. Fakat call to action ne için kullanılır sorusu için bu yanıt yeterli olmamaktadır. Çünkü CTA yalnızca satın alma kararı oluşturmak için kullanılmamaktadır. Kullanıcıların üyelik oluşturma, iletişime geçme ve kampanyaya katılma gibi tüm harekete geçeceği adımlarında Call to action mesajları etkin olmaktadır. 

Call to Action Neden Önemlidir?

Call to action, dijital pazarlama çalışmalarını bir sonuca bağlama noktasında başarılı bir hamle olarak görülmektedir. Özellikle web site içeriklerinin sonunda kullanılan call to action metinleri, kullanıcıların son adıma geçmesinde üst düzey performans sergilemektedir. Nitekim CTA cümleleri, içerikler sayesinde hedef kitle arasında oluşturulan bağın devamlılığını sağlamaktadır. Bu bağlamda call to action, müşteri sadakati ve yeni müşteri ağı oluşturma açısından son derece önemli olmaktadır. 

Etkili Call to Action Nasıl Oluşturulur?

Call to action yazmak, yaratıcı bir çalışmayı beraberinde getirmektedir. Aynı zaman CTA, kullanıcıyı şaşırtmalı ve merak uyandırmalıdır. Bunun için ise CTA mesajlarının yaratıcı ve özgün olması gerekmektedir. CTA yazarken, kısa ve vurucu cümleler tercih etmek önemlidir. CTA’nın, mesajı direkt olarak ileten ve eylem konusunda şüphe uyandırmayan cümlelerden oluşması beklenmektedir. Bunlarla birlikte CTA yazarken marka kimliği göz ardı edilmemelidir. Kullanıcı eyleme çağırırken kullanılan dil, markanın üslubuna ve yarattığı imaja uygun olmak zorundadır. Aksi halde, eğreti ve samimi olmayan bir CTA metni yazmaktan kaçınmak güç olmaktadır. Dolayısıyla CTA nasıl yapılır konusu, marka kimliğine göre farklılık göstermektedir. 

Özetle, call to action cümleleri yazarken kullanıcıyı etki altına alabilecek, pek çok açıdan onlara dokunabilecek ve harekete geçirecek ifadeler tercih edilmesi önerilmektedir. Böylece, CTA çalışmalarından olumlu bir sonuç alma ihtimali artacaktır. 

CTA’nın Sağladığı Faydalar Nelerdir?

CTA, markalara çeşitli faydalar sağlamaktadır. En temel faydası satın alma kararı aldırmak olan CTA’nın daha birçok avantajı bulunmaktadır. CTA’nın sağladığı faydalar şu şekilde sıralanmaktadır: 

  • Potansiyel hedef kitleyi, gerçek birer müşteriye dönüştürmektedir. 
  • Satışların artmasında aktif bir rol oynamaktadır. 
  • Web sitesinin trafik almasında etkili olmaktadır.
  • Tüm dijital mecralarda etkileşimi artırmaktadır. 
  • Müşteri memnuniyeti sağlamaktadır. 

En İyi Call to Action Örnekleri 

CTA çalışmaları içerisinde, markaların amacına ulaşmasını sağlayan farklı örnekler bulunmaktadır. Dijital pazarlama uzmanlarının sıklıkla tercih ettiği en iyi call to action örnekleri aşağıda verilmektedir. 

  • Hadi, hemen satın alın!
  • Kampanya bitmeden sipariş verin!
  • Hiç vakit kaybetmeden harekete geçin!
  • %50 indirimi kaçırma!
  • Hemen üye ol ve keşfet!
  • Ücretsiz kaydol!
  • Detaylı bilgi için bizimle iletişime geç!
  • Hadi, daha fazla bilgi almak için tıkla!
  • Bizi yakından tanımak için tıkla!

CTA nedir ve nasıl yapılır sorusu artık sır değil! Keylab Yazılım ve Danışmanlık olarak size dijital pazarlamanın inceliklerini öğretmek için buradayız. Takipte kalın!

Bizimle İletişime Geçin