keylab. blog
YENİLİKÇİ TASARIM
Web sitesinin ve tüm pazarlama
çalışmalarının nihai amacı nedir? Tabii ki, hedef kitleyi harekete geçirmek ve
satış adımına ulaşmaktır. Peki, potansiyel müşterilerin zihnini yönlendirmek ve
satın alma eylemini gerçekleştirmek için ne yapılmalıdır? Cevap basit:
Etkileyici bir çağrı! İşte tam bu noktada, call to action nedir öğrenmek
ve nasıl yazılacağı hakkında ipuçları almak gerekmektedir.
Call to action (CTA), pazarlama
stratejisi içerisinde küçük bir çalışma gibi görünmektedir. Ancak kendisi küçük
olsa da, etkisi bir hayli büyüktür. CTA, genellikle metin, kimi zaman ise
görsel veya buton olarak karşımıza çıkmaktadır. Ve ilettiği mesaj son derece
sade ve nettir. Aynı zamanda call to action, bunlarla sınırlı kalmamaktadır.
CTA, pazarlama tekniklerinde arasında güçlü bir konumda yer almaktadır. Ancak
bunun için başarılı ve güçlü CTA nasıl yazılır bilinmesi gerekmektedir.
Müşterilerini harekete geçirmek isteyen markalar için CTA’yı mercek altına
almaktayız. O halde, başlayalım!
Call to Action (CTA) Tam Olarak Ne Demek?
Dijital pazarlama sektörüyle
ilgilenen herkes için call to action ne demek sorusunun cevabı oldukça
önem arz etmektedir. CTA (Call to Action), “eylem gerçekleştirmeye çağrı” ve
“harekete geçirici mesaj” anlamlarına gelmektedir. Web site ziyaretçilerini
aksiyon almaya davet eden CTA, kısa ve etkili cümlelerden oluşmaktadır. Bu sayede,
hedef kitle ile doğrudan iletişim kurmayı amaçlamaktadır.
Call to Action Nedir?
Call to action, web sitesinde, açılış sayfasında, e-postalarda,
reklam metinlerinde hatta sosyal medya çalışmalarında yer alan teşvik edici
mesajlar olarak ifade edilmektedir. Bunun yanı sıra CTA, kullanıcıların
harekete geçmesini sağlayan pazarlama stratejileri içerisinde bulunmaktadır.
Genel olarak birkaç kelimelik mesajlardır. Ancak farklı şekillerde
kullanılabilmektedir. Özellikle web site için hazırlanan içerik çalışmalarında
harekete geçirici mesajlar mutlaka kullanılmaktadır. CTA; blog, kategori yazıları
ve ürün açıklamaları gibi içerik pazarlama türlerinin sonunda yer almaktadır.
Metinlerin final cümleleri olan call to action, hedef kitleyi satın alma
kararına götüren bir araç olarak düşünülmektedir.
Call to Action Ne İçin Kullanılır?
Call to action cümlelerinin önemli
bir amacı bulunmaktadır. Bu amaç, hedef kitlenin satın alma güdüsüne sahip olmasını
sağlamaktır. Fakat call to action ne için kullanılır sorusu için bu
yanıt yeterli olmamaktadır. Çünkü CTA yalnızca satın alma kararı oluşturmak
için kullanılmamaktadır. Kullanıcıların üyelik oluşturma, iletişime geçme
ve kampanyaya katılma gibi tüm harekete geçeceği adımlarında Call to action
mesajları etkin olmaktadır.
Call to Action Neden Önemlidir?
Call to action, dijital pazarlama
çalışmalarını bir sonuca bağlama noktasında başarılı bir hamle olarak
görülmektedir. Özellikle web site içeriklerinin sonunda kullanılan call to
action metinleri, kullanıcıların son adıma geçmesinde üst düzey performans sergilemektedir.
Nitekim CTA cümleleri, içerikler sayesinde hedef kitle arasında
oluşturulan bağın devamlılığını sağlamaktadır. Bu bağlamda call to action,
müşteri sadakati ve yeni müşteri ağı oluşturma açısından son derece önemli
olmaktadır.
Etkili Call to Action Nasıl Oluşturulur?
Call to action yazmak, yaratıcı bir
çalışmayı beraberinde getirmektedir. Aynı zaman CTA, kullanıcıyı şaşırtmalı ve
merak uyandırmalıdır. Bunun için ise CTA mesajlarının yaratıcı ve özgün olması
gerekmektedir. CTA yazarken, kısa ve vurucu cümleler tercih etmek önemlidir.
CTA’nın, mesajı direkt olarak ileten ve eylem konusunda şüphe uyandırmayan
cümlelerden oluşması beklenmektedir. Bunlarla birlikte CTA yazarken marka
kimliği göz ardı edilmemelidir. Kullanıcı eyleme çağırırken kullanılan dil,
markanın üslubuna ve yarattığı imaja uygun olmak zorundadır. Aksi halde, eğreti
ve samimi olmayan bir CTA metni yazmaktan kaçınmak güç olmaktadır. Dolayısıyla CTA
nasıl yapılır konusu, marka kimliğine göre farklılık göstermektedir.
Özetle, call to action cümleleri
yazarken kullanıcıyı etki altına alabilecek, pek çok açıdan onlara
dokunabilecek ve harekete geçirecek ifadeler tercih edilmesi önerilmektedir.
Böylece, CTA çalışmalarından olumlu bir sonuç alma ihtimali artacaktır.
CTA’nın Sağladığı Faydalar Nelerdir?
CTA, markalara çeşitli faydalar
sağlamaktadır. En temel faydası satın alma kararı aldırmak olan CTA’nın daha
birçok avantajı bulunmaktadır. CTA’nın sağladığı faydalar şu şekilde
sıralanmaktadır:
- Potansiyel
hedef kitleyi, gerçek birer müşteriye dönüştürmektedir.
- Satışların artmasında aktif bir rol
oynamaktadır.
- Web sitesinin trafik almasında etkili
olmaktadır.
- Tüm dijital mecralarda etkileşimi
artırmaktadır.
- Müşteri
memnuniyeti sağlamaktadır.
En İyi Call to Action Örnekleri
CTA çalışmaları içerisinde,
markaların amacına ulaşmasını sağlayan farklı örnekler bulunmaktadır. Dijital
pazarlama uzmanlarının sıklıkla tercih ettiği en iyi call to action
örnekleri aşağıda verilmektedir.
- Hadi,
hemen satın alın!
- Kampanya bitmeden sipariş verin!
- Hiç vakit kaybetmeden harekete geçin!
- %50 indirimi kaçırma!
- Hemen üye ol ve keşfet!
- Ücretsiz kaydol!
- Detaylı bilgi için bizimle iletişime geç!
- Hadi, daha fazla bilgi almak için tıkla!
- Bizi yakından tanımak için tıkla!
CTA nedir ve nasıl yapılır sorusu artık sır değil! Keylab Yazılım ve Danışmanlık
olarak size dijital pazarlamanın inceliklerini öğretmek için buradayız. Takipte
kalın!