keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

Sosyal Medya Kullanımı ve Markalar

Sosyal Medya Kullanımı ve Markalar ile günümüzde markaların en sık yaşadığı karmaşalardan bir tanesi de marka imajına uygun sosyal medya seçimidir. Oldukça fazla marka ve oldukça geniş kitlelerin olduğu internet dünyasında uygun seçimler bulmak oldukça zordur.  İşte tam bu noktada kurumlar için doğru bir sosyal medya stratejisi  gerekmektedir. Bu doğru stratejiler sayesinde doğru platformlarda yer alma durumu da gerekmektedir.  Ancak marka sahipleri bu noktada her sosyal mecrayı ne kadar efektif kullanacakları konusunda karmaşalar yaşamaktadır. Bu  karmaşanın çözümü oldukça basittir. Yapılması gereken ilk adım muhakkak hedef kitlenin tanımı olmaktadır. Hedef kitlenizi tanımak sizlerin stratejisinin oluşmasındaki baş etkenlerden biridir.

Hedef kitlenizi tanımak ve tanımlamak sizlerin içeriklerinizi  ve içerik yönetme tarzınızı da şekillendirir. Eğer marka sahiplerinin amaçları görünmez ve etkisiz bir şekilde ürünlerini pazarlamakta maalesef bu noktada başarısızlık onları beklemektedir. Güçlü iletişim başarının da anahtarı olmaktadır. Sizler hedef kitlenizi tanıdıktan sonra uygun sosyal mecrasını seçebilirsiniz. Sizler detaylı hedef kitle analizi ile doğru platformlarda doğru bir şekilde  konumlanmış olabilirsiniz. Hedef kitle analizi sayesinde zamanınızı boşa bir şekilde harcamadan en doğru sosyal medya platformu ile çıkış yakalayabilirsiniz! Özellikle marka sahiplerinin aktif şekilde kullandığı sosyal mecraları sizler için derleyerek markanıza uygun sosyal mecrayı sizler için seçiyoruz!

Hedef Kitleye Uygun Sosyal Mecra Seçimi!

Instagram: 

Instagram sosyal medya platformları arasında en fazla kitleye erişim sağlayacağınız platformlar arasında gelmektedir.  Hedef kitlesi çok daha genç ve dinamik bir kitledir. bu sebeple yaptığınız paylaşımlar ve marka içerikleriniz yaş ortalaması daha genç kullanıcılara erişecektir. Eğer siz teknolojik bir ürün ya da yeni nesile hitap eden bir ürün pazarlıyorsanız şüphesiz Instagram  en doğru tercihler arasında yer almaktadır. Instagram  sayesinde hedef kitlenizin tamamına erişebilme lüksüne sahip olabilirsiniz. Çünkü Instagram  algoritmaları marka sahipleirnin lehine bir şekilde işlemektedir. Instagram  cinsiyetler arası bir fark gözetmez. Ayrıca Instagram algoritmasında öne çıkmak Facebook, Youtube platformlarına göre çok daha basittir. Sizlerin hashtag kullanımlarınız doğru bir şekilde yönetilirse alanınızda öncü olabilirsiniz. Ayrıca Instagram  yaratıcı ve hızlı tüketilen içerikleri çok daha fazla öne çıkarmaktadır.

Hızlı tüketilen içerik izleyicinin en kısa sürede maksimum verimi alması demektir. Sizler en hızlı ve anlaşılır bir şekilde derdinizi anlatabilirseniz muhakkak Instagram 'da karşılığını alabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre 18-34 yaş aralığında olan bir kitle Instagram'da bulunmaktadır. Sizlerin hedef kitlesi bu yaş aralığına uyuyorsa pazarlama kampanyalarınızı ilk olarak Instagram da sergilemeniz gerekmektedir.

Facebook: 

Sosyal Medya Kullanımı ve Markalar ile Facebook dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformudur. İnstagram'ın aksine Facebook'ta bariz bir şekilde görülen cinsiyet farkı bulunmaktadır. Facebook çoğunluklla erkk egemen olan bir sosyal mecradır. Ayrıca araştırmalara göre Facebook, 25-44 yaş aralığı ile de demografik analiz elde edilmiştir. Eğer ürününüz direkt olarak satış odaklı olarak sunmak istediğiniz bir ürün ise Facebook bunun için doğru bir kanal olabilmektedir. Ayrıca Facebook ile daha olgun bir kitleye erişim sağlayabilirsiniz. Bu sayede satın alma sonrası deneyimlerinde daha az sorun yaşamanız  olasıdır. Facebook ile iletişime geçmek diğer sosyal mecralardan daha kolaydır. Bu sayede sizler müşterilerinizle anında iletişime geçebilirsiniz. Ancak bunu da belirtmek gerekir Facebook platformunda organik kitleye erişim zorlaşma dönemindedir. Bu sebeple reklam ya da kampanyalar vermeniz gerekir. Bu yollar ile organik kitlelere erişim sağlayabilirsiniz.

Twitter: 

Anlık  paylaşımların yapıldığı bir platform olan Twitter ile büyük kitlelere ulaşmak oldukça kolaydır. Hedef kitlenizin eğitim düzeyi en yüksek olan platformlardan biri Twitter'dır. Burada satış ve pazarlama alanından çk marka imajı oluşturmak büyük önem taşımaktadır. Sosyal sorumluluk ve değerlerinizi en etkili Twitter ile duyurabilirsiniz. Ayrıca araştırmalara göre  Twitter’ın yaş aralığı 18-24’tür. Bu sebeple etkileşimde olduğunuz kitle daha rahat daha esnek bir kitledir. Sizlerin hata payının en esnek olduğu alan Twitter'dır. Samimi marka karakterini en etkili burada gösterebilmektesiniz.

Tik tok:

Henüz son beş sene içerisinde pazar payında yerini alan Tik Tok sizlere sosyal mecraların en eğlenceli yönünü sunmaktadır. Platformlar arasında Tik tok marka sahiplerinin eğlence ve samimi duygularını ortaya çıkarmaktadır. Tik Tok'un genel kitlesi 14-26 yaş aralığıdır. Sizler Tik Tok aracılığı ile kalıplaşmış pazarlama algılarından ayrılabilirsiniz. En özgün içerik paylaşımı olan Tik Tok bir video içerik uygulamasıdır. Burada resmi bir dilden ziyade daha samimi video içerikleri üreterek geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Ayrıca Tik Tok'un etkileşimleri diğer tüm platformlardan oldukça daha fazladır. Bir anda çok geniş kitlelere Tiktok ile ulaşabilirsiniz. O halde tüm dinamik ve yeni markaların Tik Tok kullanması marka lehine bir adım olmaktadır.

Youtube:

 Markaların en az ağırlık verdiği platform Youtube olmaktadır. Ancak Youtube'ı oldukça etkin kullanan markalar rakiplerinden öne çıkmaktadır. Çünkü Youtube dünyada 2 milyardan fazla insanın kullandığı en geniş kitleye sahip ikinci arama moturudur. Topluluk oluşturmak için Youtube'dan yararlanmak şarttır. Ancak elbette Youtube düzenli içerik ve uzun videoların yer aldığı bir mecradır ve burada satış gerçekleşmez. Diğer platformlara kıyasla çok daha fazla zamanınızı alır ve bu sebeple daha az tercih edilir.

Sosyal Medya Kullanımı ve Markalar: Marka Bilinirliği Arttır

Tüm sosyal medya platformlarının kendi alanında ve kendi dinamiklerinde olduğunu sizlerle paylaştık. Sonuç olarak sizlerin hedef kitlenizi tanıma düzeyinize göre doğru sosyal mecrayı seçmeniz gerekmektedir. Ancak unutmayalım ki hangi mecrayı seçerseniz seçin muhakkak bir kalite düzeyini ve istikrarlı içerik üretimine devam etmeniz şüphesiz rakiplerinizden sizi ayıracak nihai özelliklerdir. Elbette ki her marka her sosyal mecrada bulunması gerekmemektedir. Ancak bu hedefe sahip markaların profesyonel ekip ile destek alması gerekmektedir. O halde izleri Keylab Danışmanlık şirketinin güçlü rekabet ve hedef kitlesi analizleri ile tanıştırarak markanızı güçlendirmeyi hedeflediğimizi belirtiyoruz. Sizlerin marka ve kurum imajlarını güçlendirirken aynı zamanda da etkili sosyal mecra seçimlerinizde yanınızda oluyoruz!

Keylab danışmanlık en etkili sosyal mecra seçimlerinizde sizlerin yanında olarak tercihlerinizi kolaylaştırmaktadır. Bu yazımızda da sizlere etkili sosyal mecra seçiminde kritik noktaları anlatarak markanız için doğru mecra seçiminde yardımcı olmayı temenni ettik. Sizlerde en etkili stratejiler ve daha fazlası için Keylab Yazılım ve Danışmanlık grubunu takip etmeyi unutmayın!

 

Bizimle İletişime Geçin