keylab. blog

YENİLİKÇİ TASARIM

SEO Uyumlu İçerikler Nasıl Üretilir?

SEO, Pazarlama alanında yetkin olmak isteyen sayfa sahiplerinin en çok arattığı konu başlıklarından bir tanesidir. Peki, SEO uyumlu yazı nedir? SEO, yani search engine optimization arama motoru optimizasyonu) oldukça önemli bir içerik girişidir. Bu kadar önem arz etmesindeki sebep sanal dünyada verilen yarışlarda öne çıkma anahtarını elinde tutmasından kaynaklanmaktadır.  Proje ya da marka sahipleri Web sitelerini öne çıkartmak için SEO uyumlu yazılar yazmaktadır. Eğer içeriklerini arama motorlarına uygun şekilde optimize edilirse İnternet  aramalarında uygun anahtar kelimeli yazılı içerikler rakiplerinden öne çıkmaktadır. Bu sayede potansiyel hedef kitle sayılarını artırmaktadırlar. Web siteleriniz de   anlamındaki etkisi göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Keylab Danışmanlık olarak sizlere bu yazımızda blog yazılarını SEO uyumlu hale getirmek için neler yapabileceğinizi ve anahtar kelimelerin içeriklerinin etkilerini anlatacağız. Keyifli okumalar dileriz!

SEO Yazılarında Anahtar Kelime Neden Kullanılmalı

SEO uyumlu yazı yazmak isteyenlerin ilk olarak en çok dikkat etmesi gereken nokta anahtar başlık kullanımıdır. Anahtar başlık kullanımı kullanıcıların SEO yazılarında daha çok öne çıkmasını sağlayan ana unsurlardan bir tanesidir. Önemli olan başka bir konu da anahtar kelimeleri kullandığımız alanlardır. SEO uyumlu yazılar yazarken anahtar kelimelerinizi kritik olarak kullanmamız gereken alanlar vardır. Bu etkileyici adımların başında 4 temel yer olmaktadır; başlık, paragraf, URL ve meta description alanlarıdır. 

SEO Uyumlu Yazı İçeriklerinde Başlıkta Olması Gereken Özellikler

Başlık, her internet  kullanıcısının ilk gözünü alan noktadır. Sizler  içerik yazarken en çok özenmeniz gereken alan başlıklarınız olmalıdır. Başlıklarınız ne kadar ilgi çekici olursa potansiyel hedef kitleniz de o kadar artmaktadır. Başlığınızda muhakkak anahtar kelime kullanmanız gerekmektedir. Başlık için kullanılan anahtar kelimelere Google “title tag” demektedir. Sizler title tag içeriğinizi ne kadar güçlü oluşturursanız o kadar öne çıkma fırsatı elde edersiniz. Ayrıca başlık için bir diğer unsurda  anahtar kelimeleriniz mutlaka başlığınızın ilk 60 karakter arasında geçmesi gerekmektedir. Çünkü Google’da arama yapıldığı zaman görülen aramalarda 60 karakterden sonrası Google tarafından kesilmektedir. Bu sebeple uzun başlıklar kullanacaksanız anahtar kelimelerinizi başlığın ilk 60 kelimeye kadar olan kısımlarında muhakkak geçirmeniz gerekmektedir. Bu etkili adımlar sayesinde sizlerin içerikleri rakiplerinden ayrılarak öne çıkmaktadır.

SEO Uyumlu İçeriklerde Paragraf ve Url Önemi

SEO uyumlu içeriklerde anahtar kelimelerin kullanılması gereken alanlardan diğeri de paragraflardır. Anahtar kelimelerinizi paragraflarınızın içeriğine optimize ederek okunma sayılarınızı artırabilmenizde oldukça mümkündür. Ayrıca yazınızın içeriğinde URL kullanmanız, görünürlüğünü artırma adına büyük rol oynamaktadır. Arama motorları  içeriklerinizin ne ile ilgili olduğunu görmek için URL linklerinize bakarlar. Sizler de okuyucularınıza anında bilgi erişi vermek için Web sitenizdeki bütün URL’leri anahtar kelimeleri de içinde barındıracak şekilde düzenlemeniz gerekmektedir.

SEO Uyumlu İçeriklerde Meta Description Kullanmak

Anahtar kelimeleri yerleştirmeniz gereken alanlardan bir diğeri de  “meta description” alanıdır. Meta description alanının amacı arama motorlarına ve okuyucusuna içerik hakkında bilgi vermektir.  Etkili bir şekilde meta description  kullanarak potansiyel kitlenizi bu alanda yakalayabilirsiniz. “Meta description” için tavsiye edilen karakter sayıları 250- 300 arasındadır. Sizler bu 300'e yakın karakter ile içeriğiniz hakkında en doğru ve anlaşılır içeriği girmeniz gerekmektedir. Bu sayede sizlerin potansiyel kitlesine erişimi  en kısa yoldan meta description kullanımı ile gerçekleşmektedir.

Yazılarda Güncel Kalmak

Konu internet ve içerik olunca güncel olmamak mümkün müdür? Elbette ki hayır! Yalnızca anahtar kelimeli uyumlu yazı girişlerinde yazıyı düzenledikten sonra bırakmak gibi bir düşünceniz olabilir. Ancak bu oldukça yanlış bir düşüncedir. Çünkü internet dünyası güncel olmayan hiçbir şeyi sevmez. Bu sebeple güncelliğini yitirmiş yazılarınız ile ilgili de çalışmalar  yapmanız gerekmektedir. Sizler içeriklerinizi düzenleyerek yazınızla ilgili değişikler yapabilirsiniz. Bu sayede daha güncel ve daha uzun ömürlü içerikler ile tekrardan google yarışlarına dahil olabilmektesiniz. Eğer güncel olmayan bir yazı içeriği sayfanızda yer kaplıyorsa bunu hemen değiştirerek en güncel hale çevirebilirsiniz!

Sizlerde  uyumlu yazılarınız sayesinde öne çıkın ve pazarlama alanınızı genişletin! Sizler için hazırladığımız taktikleri kullanarak pazarlama alanında öncü olun! Keyblab Danışmanlık hizmeti sizlerin merak ettiği tüm soruları ele alarak sizlerin sorularını yanıtlamaya devam edecek!

 

 

Bizimle İletişime Geçin